Nytt format

Okej. Här tog vi ut svängarna ordentligt...med färgerna alltså. I vanliga fall brukar jag vara ganska snabb att haka på nya trender och prova allt nytt jag ser, men det här med att scrappa 6X12 satt långt inne. Fast slutligen kunde jag inte stå emot längre, och så här blev de, mina första (nästan, den allra första gjorde jag till en färgutmaning på SweScrapbook, så den får ni se om ett tag, förhoppningsvis ;-) både där och här) layouter i 6X12:

Först en stående. Jag kan inte bestämma mig för vilket jag gillar bäst, stående eller liggande, så jag blandar. Det finns tydligen album i bägge formaten, men jag vet inte vilket jag ska skaffa. Får se om det är någon shop som har något med sig på någon mässa nån gång att klappa lite på ;-).
image219

Och så en liggande på våra två primadonnor, mor och dotter. Swirlen uppe i vänstra hörnet är från Peterlina, och snirkeln på blomman har jag böjt till av aluminiumtråd (ett mycket tacksamt material)
image220

Jag kan ju säga att det lär bli massa fler layouter i 6X12 framöver. Hade tänkt använda formatet till de där bilderna man gärna vill scrappa men som varken passar in i barnens album (12X12) eller min BOM (lettersize), ni vet, om saker runt omkring, katterna, bilder från vuxenfester ;-), jobbet och sånt.

Så måste jag ju mumla till lite om en liten hemlis... Mina drakar gör sig redo för att lyfta ;-) Kolla in Petrasos blogg så får ni se. Det är ju inte utan att man är lite mallig...

Kommentarer
Postat av: cattis

Jag måste testa att scrappa i det där formatet oxå!!! Dina var supersnygga!!

Postat av: Anna

Åh, jag gillar oxå de nya formatet men är liite för feg för att prova nu... vet inte om jag skulle få plats riktigt där. Du har ju lyckats riktigt bra o ditt nya "platsar inte nån annanstans-album" kommer nog att bli kanon!!
O vad är det jag har missat!!! Har du släppt stämplar, GRATTIS!

2007-08-21 @ 10:06:55
URL: http://annyt.blogg.se
Postat av: Emma

Jättefina båda två! Blev lite extra förtjust i den nedersta... gillar det nya formatet!!!!

2007-08-22 @ 21:54:25
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Anna

Du smittade mig..gjorde så att jag var tvungen att prova detta formatet iaf. Har inte lagt ut den än, kommer kanske sen. Visst var det roligt men liiite för begränsat för mig tror jag, man måste ju klippa i bilderna o det finns ju inte så många ställen att placera dem på...funderar lite till...
Kramen.

2007-08-24 @ 10:21:33
URL: http://annyt.blogg.se
Postat av: Morfen

Härliga layouter!! Verkar vara ett kul format det där. Kram!

2007-08-26 @ 12:03:48
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback