Albins finurlerier...

...har blivit ett minialbum. Jag tycker de nya Bo Bunny-minialbumen är så söta, men jag ville ha ett med Albins namn i stället, så det var bara till att fram med saxen och klippa till ett eget... Jag har skrivit ut bokstäverna på datorn och klippt till en sida i taget, och hela tiden passat in så att nästa bokstav hamnar där den ska.

Eftersom Albin säger så otroligt kloka och roliga saker hela tiden, och eftersom en av hans roliga kommentarer i boken handlar om självaste Magnus Uggla, var Sassafrass Lass Owl Pals självskrivet (finns hos
Katscrap). De är kanske inte världens mest grabbiga papper, men jag valde att fokusera på den brun-orange-röda färgkombinationen i pappren genom att lägga till band i de färgerna, och att det sen kommer med lite rosa även till en kille tycker inte jag stör över huvud taget.

Och det är inte lätt att fota den här årstiden, men ni får ta det för vad det är :-)
image335
Hela albumet. Det blir en ganska kul effekt när man kan få en förhandstitt på fotona genom bokstaven framför.

image336
Han menar naturligtvis att han ska sätta griller i huvudet på mig... Jag undrar ofta var han får allt ifrån.

image337
En gång bad Albin mig att rätta till mössan på honom. "Jag ser ju ut som nåt katten släpat in", sa han. Vad svarar man på det?

image338
Här har vi berättelsen om Albin i kyrkan i går... De spelade julspel, och när det var klart talade prästen om att man skulle sjunga en psalm. Då utbrast min lille poke med hög och klar röst: "Den kan inte jag, men jag sjunger en egen sång i stället" Jag satt ganska långt bak, så jag hörde inte vad han sa, men jag har fått det berättat för mig. Det är inte första gången massa folk i en kyrka får roligt åt Albin. På ett dop för några år sedan tittade han sig omkring med stora ögon och undrade högljutt var de hade duschen? Vi hade ju försökt förklara lite pedagogiskt att ett dop, det är när prästen "tvättar håret" på bebisen, och det gör man ju i duschen, tyckte Albin

image339
Och här har vi konversationen om Magnus Uggla. Albin har nämligen lite svårt att förstå hur i hela fridens namn man kan heta Uggla i efternamn, och tycker att det måste vara oändligt pinsamt... Man kan ju lika gärna heta
Magnus Gås då, säger han.

Japp, ytterligare en pryl att stoppa undan i en låda tills barnens rum är klara så att man kan placera det här albumet lite snyggt högst upp på bokhyllan... Min "altermania" börjar nämligen ta överhanden här i pysselrummet nu, och jag vet snart inte vart jag ska göra av alla prylarna längre... Nån som har nån idé?

Kommentarer
Postat av: Helena

Jätte snyggt.

Postat av: Maritha

Du är så otroligt dukrig på att skapa egna grejjer. :D

hur snyggt som helst!

2007-12-17 @ 14:16:23
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: Jenny Åhlund

Vilket fint album. Vad roligt med ett album i barnets namn. Kul att varje sida blir en del i albumets layout=namnet.

2007-12-17 @ 15:39:21
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Tinto

Jag har nosat runt i din blogg och tänkte bara lämna ett litet tassavtryck. Du gör verkligen jättefina saker!

2007-12-17 @ 19:26:23
Postat av: Yngla

Vilket läckert album! Tack och lov att barnen har korta namn *kommer ev lifta*

2007-12-17 @ 19:27:32
URL: http://blogg.passagen.se/yngla
Postat av: Katja

Hallo...jisses vad du har varit flitig. Vad får du allt ifrån?.

Allt är så jäddrans snyggt så jag blir gröööön av avund. Skicka genast över lite kreativitet till mig :-D

Kram.

2007-12-18 @ 09:28:11
URL: http://www.katscrap.blogg.se
Postat av: petraso

Såååååååååå snyggt gjort!

2007-12-18 @ 19:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback