INGET LIM!!!!

Kommer ni ihåg han i klickgolvreklamen när han på bred skånska utropar: "INGET LIM!". Det säger jag också just nu, jag har inget lim! Så jag kan inte altra! Fatta! Det känns inget kul... Fast jag har två flaskor Scrappy Glue på väg hem från Inky Wings (finns det verkligen inga fler i Sverige som säljer detta helt oumbärliga lim som jag gör av med massor??), och så ska jag ner till Panduro i Malmö på fredag och köpa på mig ett lager Tildalim också, så klarar jag mig förhoppningsvis ett par månader. Visst, det går ju att sätta fast saker med gluedots och fotofix, men det är inte lika kul! Fast jag har ett All-lim från slöjddetaljer stående här, inte syrafritt, men det bör ju funka till altered och kort i alla fall.

Idag har jag och barnen pysslat julkort tillsammans med Elin, och vi har haft hur kul som helst! Och fikat massa, förstås. Jag har alla mina julkort klara, men jag var så sugen på att prova på att göra ett kaffefilterkort, som jag sett så många fina på bloggar och i gallerier. Jag hade bara vita kaffefilter hemma, men det fick duga. Lite Creamy Brown-chalk så blev de bruna och fina ändå :-). Det var hur kul som helst, och jag har redan två till på G. Tänkte sätta ett foto på barnen på kortet man drar ut, det kan väl bli tufft?

image326

Jag har använt den nya Revolutionramen, och band jag köpt på Coop forum för 14:90/5m (ibland kan man göra riktiga fynd där man minst anar det). Och så guldpapper jag fått i en RAK från goa CaroC på Svensk Scrapbooking. Visst är det underbart när det dimper ner en RAK sådär när man minst anar det i brevlådan? Tack, snälla Caroline!

Nu ska jag gå och göra fler kaffefilterkort!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mette

Superfint!

Måste fråga... Använder du Scrappy Glue även på dina layouter?

Kram
Mette

Postat av: Helena

Jättefint :-)
Tack för idéen med att ha barnen:-)

2007-12-05 @ 10:55:58
URL: http://hmyran.blogspot.com
Postat av: Lilo

Makalöst!! Tänk att kaffefilter kan bli så där fint. Undrar om jag törs ge mig på något sådant?

2007-12-05 @ 22:44:10
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Vilket fint kort,
kul med kaffefiltret, kanske
ska testa det nån gång.

2007-12-06 @ 07:09:22
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Cissi

Men hur läckert va inte det här då!! Underbar skapelse .. igen! :-D

2007-12-06 @ 07:53:21
URL: http://www.cissiscrap.blogg.se
Postat av: Ejede

Jag har ju redan kommenterat denna inne på Svensk Scrapbook men den är ju så fin det tåls att säga igen! :-) Underbar!!!

2007-12-06 @ 10:45:14
URL: http://scrapbook.blogg.se
Postat av: Lisbet

Skönt att det är fredagmorgon. Även om jag verkligen gillar mitt jobb och ibland jobbar helg när jag har en idé så är känslan av fredag som befriande. I morgon ska jag på ett storhejdundrande eftermiddags födelsedagskalas och det känns roligt. Mindre roligt är presenter men jag har funnit ett dessertvin , com jag inte minns nu, som passar bra till choklad så ikväll tänker jag göra lite tryffel att ha till.

Är på liten blogrunda för att mysa lite innan jag drar igång allt arbete här. Önskar dig en skön andra advent.

Ahh ljuvliga kaffefilterkort...så läckert

Ta vara på dig.

2007-12-07 @ 07:37:00
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback