Clearalbum nr 2

Nu är Albins clearalbum också klart. Det tog sin lilla tid, men det får det lov att göra ibland. Jag har valt att hålla det i färgerna turkos, lime, vitt och svart, och jag har använt massa glitterlim och 3D-lack för att få det att glänsa och glittra så mycket som möjligt. Förutom det har jag använt band, blommor, bling, knappar, rubons och utstansade QK-stjärnor. Zigzagbanden jag har knutit ihop albumet med är bara provisoriskt, jag hade slut på öppningsbara ringar...

Jag har fyllt albumet med de finaste bilderna jag har på Albin, och skrivit en liten dikt eller citat på varje sida som jag tycker passar in.

Framsidan:
image194

Sidan 1:
Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick?
Att fjärdarna blixtra och jorden är varm
och himlen utan en prick?
image195

Sidan 2:
Du är vår käraste lilla snutteplutt
så liten och vansinnigt söt.
Även om du gråter och släpper en prutt
och rumpan är alldeles blöt.
Du ska få många goa pussar
du ska få massor av knasiga namn
Vi ska peta med bommullstussar
och hålla dig ömt i vår famn
Vi ska älska dig så in i norden
nu räcker inte orden...
image196

Sidan 3:
Ditt leende sätter min värld i gungning
image197

Sidan 4:
Ditt skratt är som när solen kommer fram ur molnen och värmer min själ
image198

Sidan 5:
I en värld av kosmiska under
ser barnet det vi inte ser
Ett löv som en vindpust gjort sönder
blir en ängel som dansar och ler
Ser du änglarna, pappa, som dansar?
Hör vilken vacker musik!
ropar barnet och spelar på harpan
med strängar av garn på en spik.
image199

Alla citat och dikter har jag hämtat ur
Scrappiz digra artikelsamling... Där kan man hitta många skatter må ni tro.

Kommentarer
Postat av: carina

UNDERBAR!!!!!!!!!

Postat av: favvismaria

Jättefint album! Så många som gör såna nu, får kanske oxå prova på!=)

2007-07-16 @ 10:44:30
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Marie

Så otroligt vackert album.

2007-07-16 @ 10:55:34
Postat av: Annyt

Vad ska man säga....
Det är FANTASTISKT vackert!!

2007-07-16 @ 13:44:27
URL: http://annyt.blogg.se
Postat av: cattis

Ååååååå....vad snyggt!!!!!!Helt underbart album!

2007-07-19 @ 22:23:53
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: madeleine

vilket härligt, vacker album. färgerna är suveräna och jag gillar prickarna som förstärkning vid konturerna.

2007-07-22 @ 07:51:56
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Morfen

Jättesnyggt och så coolt med genomskinligt!

2007-07-25 @ 21:06:40
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Maria

Hittade hit från svensk scrapbooking och forumet där. Jag är helt betagen av dina clear album. Nåt tips på var man kan hitta såna albumsidor att köpa? Hörde nåt om att man kunde gå till glasmästaren och fråga, men vad frågar man då efter. Jag antar att han vill veta tjocklek på plexit och storlek mm. Vart man vill ha hålen också, kanske? Har letat runt lite smått på nätet för att se om man kan hitta mer info om vad man ska tänka på när man scrappar genomskinligt mm, men jag hittar banne mig ingenting. Har du testat dig fram eller hittat bra info på nån sida? Nu blev det tusen frågor... *sorry* Är ju bara så nyfiken.
MVH/Maria i Kilafors

2007-07-27 @ 23:03:36
URL: http://www.familjenlinden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback