För Emma har tagit studenten...

... fy fan vad hon är bra!!!

image158

Emma gillar rödsvart mer än blågult, så därför fick hon en scrappad skylt i just svart, vitt och rött. Fotot på skylten tog vi när jag tog studenten (för flera evigheter sedan). Emma var då 3,5 år ungefär och provade min studentmössa. Och idag har mina barn provat Emmas studentmössa, så deras studentskyltar är därmed säkrade :-)

Ett kort fick hon också, lillsyrran, även det i svart och rött, med en lite "punkigare" studenttjej än de vanliga studentstämplarna. Jag tror ärligt talat inte att en magnolia- eller hÄnglastudent hade passat på ett kort till Emma, så jag fick rita mig en egen.
image159

Hon fick även den här layouten som jag gjorde på scrapträffen 2 juni. Den vann jag faktiskt pris med i Scrappakaljas utmaning att använda präglingsfolie på en LO. Fast jag präglade inte, jag klippte ut lite bokstäver i stil med de som fanns på det ena mönstrade pappret (Love Elsie, naturligtvis. Jag är helt betagen i den kollektionen). Den här LOn är mycket inspirerad av en underbar layout jag såg på
Carinas blogg för ett tag sedan med just det här Bazzillhjärtat. Jag har knyckt både fotots placering och doodlingen runt fotot från henne. Tack för inspirationen, Carina!
image160

Jag är inte riktigt kompis med scannern just nu heller. Retar mig på att det syns var jag har skarvat layouten... I vanliga fall fotar jag den, det går så mycket snabbare, men jag tragglar på med scanningen, för kan man få till det ordentligt blir det ju så mycket snyggare! Men skulle jag lägga ner så mycket jobb på varenda layout jag gör skulle jag inte få tid att scrappa flera :-)

Kommentarer
Postat av: Mette

Vad kul med en scrappad studentskylt!
Hon ser verkligen lycklig ut din tös! :)
Layouten med hjärtat är ju bara så himla fin.
Kram
Mette

Postat av: monica

Grattis Jeja!
Du är vald till dagens scrappiz (16/6)!!!
*kram*

2007-06-15 @ 21:53:55
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: kaad4802

Åh hjälp vilka snygga grejer du gör, blommorna skrevs genast ner i "liftblocket"
Tack för inspirationen =)
Och grattis igen till utmärkelsen "Dagens Scrappiz"!! (imorgon =)

2007-06-15 @ 23:17:01
URL: http://kaad4802.blogspot.com/
Postat av: Katja

Vilken cool syrra du har. Vad påhittigt med en scrappad skylt. Det är så mycket snyggt härinne så det är inte klokt :-D
Kram katja

2007-06-16 @ 11:09:01
URL: http://www.katscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback