Jag har blivit utmanad...

...av Katja, och nu är det väl dags att jag ser till att svara...

Tre saker jag inte förstår:
Att det över huvud taget kan finnas krig.
Att någon kan göra barn illa.
Att det i vårt rika land faktiskt finns människor som inte har någonstans att bo och inte har mat för dagen.

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
Min nya lila Tote Ally Cool.
En halvfärdig anslagstavlebräda och massa penslar och färgburkar till det.
Jeanettes dator :-)

Tre saker jag gör just nu:
Svarar på denna utmaning.
Lyssnar på TVn i bakgrunden.
Kliar mig i nacken.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Se mina barn växa upp och få ett lyckligt liv.
Kunna ha någon form av skapande som yrke (har jag väl i och för sig redan, om man tänker efter)

Resa till Egypten...

Tre saker jag kan göra:
Skriva himla bra...
Teckna
Inspirera andra( vill jag tro att jag kan i alla fall)

Tre saker jag inte kan:
Sjunga... inte ens i duschen låter det nåt vidare
Få mina blommor att överleva
Datorer... vi kommer helt enkelt inte överrens!

Tre saker jag tycker du ska lyssna på:
Våra barn! Låt dem komma till tals och få veta att deras åsikter är lika värdefulla som alla andras.
Naturen. Gå ut, slå dig ner på en sten, slut ögonen och lyssna...
Lars Winnerbäck :-)

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Ryska! Låter helt underbart, men jag fattar inte ett smack...
Kalligrafi
Att handla med aktier och bli stenrik ;-)

Tre favoriträtter:
Tacos
Lasagne
Bruna bönor

Tre personer jag utmanar:
Hmmm, jag är ju som vanligt ute sent, och har redan sett den här utmaningen på flera bloggar jag brukar besöka, så jag får väl säga: Alla som inte redan blivit utmanade!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Jeja!
jag har inte glömt bort att du vann min utmaning! Jag lovar att ordna din vinst snart, det har varit lite mycket just nu med nytt jobb och så... f´låt att jag är lite seg!

Kram från SannaF

Postat av: Kada

Jag ger mej på den här - antar utmaningen seeeent men den verkar kul!

Kramiz Kada

2007-12-31 @ 19:09:02
URL: http://kada.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback