Mitt bidrag till Scrappiz vår- och sommartävling # 2

Jag insåg precis att jag inte har lagt upp bidraget till deltävling ett här... Men det får jag göra en annan gång. Jag vann inte den deltävlingen, men jag lyckades i alla fall skrapa ihop 40 (!) poäng. Superglad blev jag! Tack alla ni som röstade på mig!

Här kommer mitt nästa bidrag i alla fall. Jag har en hel bunte bilder från Björkhaga, där vi bodde innan vi köpte huset här i Hoby. Jag har funderat lääänge på vad jag skulle göra med de bilderna, men det var inte förrän jag öppnade senaste numret av Scrapbook Inspirations (som jag inte kan låta bli att köpa då och då just på grund av alla roliga minialbum de har beskrivningar på) somjag fick idén. De kallade det här albumet för kartalbum, på grund av att det viks ihop som en karta.

Här är framsidan:
image123

Hela albumet ihopvikt är 6X6", och de små layouterna blir 5X5", ett otroligt tacksamt format att scrappa i, eftersom det går kvickt som ögat...

Albumet består av 12 st såna här 6X6"-sidor, med minilayouter på både fram- och baksidorna. Det blir alltså totalt  24 sidor, så det är gott om plats när man har många bilder. Jag har sparat några sidor till enbart journaling också.
En lyckoträff var att de enda papper jag hade med både fram- och baksidan mönstrat (från Polar Bear Press) matchade fotona perfekt!

Sidorna sätts ihop med massor utav band. Jag var uppe på Linslöjden och köpte 5 meter, men det räckte inte till att sätta ihop det som det var tänkt, utan jag fick klippa och skarva lite här och där för att få ihop det. Som tur är syns det  ju inte när väl layouterna kommit på plats.

Insidan ser ut så här:
image124

Här har vi en av minilayouterna. Jag kunde ju inte låta bli att stoppa in lite dold journaling också, så det fick bli det hemliga receptet :-)
image125

Och så en layout med lite journaling fullt synlig:
image126

På vissa layouter har jag bara skrivit. Mycket tarvar ju sin förklaring, och för att få plats med den fick jag helt enkelt välja bort en del bilder.
image127

Och så nåt annat kul. Ett av kraven för att få ställa upp i deltävling 1 var att man skrev ett bidrag till
Scrappizbloggen. Jag skickade in ett litet kåseri på vers, och det ligger uppe på bloggen just nu. Skynda dit och kolla! Jag är faktiskt lite mallig över all respons jag fått hittills. Och den som drog ner mig i fördärvet var ju naturligtvis Jeanette...


Kommentarer
Postat av: Mette

Vilken häftig!
Jättefin!
Kram
Mette

Postat av: Katja

Oj vad fint vad du är skicklig!!!!
Kram Katja

2007-05-23 @ 09:30:15
URL: http://www.katscrap.blogg.se
Postat av: Syster Yster...

Ja, man kan ju inte annat än att blunda och drömma sig tillbaka till tiden i björkhaga... Och det där bålet... hihi... Ingen kommentar... Men gott va det, eller... Jag minns kanske inte riktigt...

2007-05-28 @ 19:30:03
Postat av: Trine

Denne var bare lekker!!!! Stilig ide må jeg bare si!!
Tror jeg vil prøve meg på en slik en.
Takk for titten!

2007-06-11 @ 09:44:47
URL: http://trinesin.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback