Scrapaddicteds minicrop...

...gick av stapeln i går när det var internationella scrapdagen, och naturligtvis var även jag där och petade ihop några bidrag. Två utav dem får ni se här, det tredje tänker jag inte visa upp förrän det levererats till en speciell liten kille om ungefär en månad...

Först en LO som ni som har varit här inne och tittat de senaste dagarna säkert tycker är bekant, och jodå, den är väldigt lik min LO till bloggutmaningen. Fotot på Albin på mopeden är taget på Nostalgia Festival i Ronneby 2004, och jag hade ett gäng foton till från den dagen jag gärna ville ha med också, så när jag såg minicroppens annonsutmaning plockade jag fram just de fotona och gjorde ett syskon till Vroom-layouten. Ni får tänka er denna till höger om den förra, så ser ni hur dubbeln kommer att ligga placerad i albumet sen. Nu hade jag inte tillgång till Jeanettes dator med det häftiga typsnittet jag använde på den förra layouten, men Palle fick inbjudan till årets festival i brevlådan här om dagen, så jag snokade upp broshyren och klippte loss en bit... (fast jag frågade faktiskt först). Det var lite pilligt att överföra broshyrbokstäverna till syrafri Bazzill, men med en Zig 2-way fixade det sig, och därför har jag nu det autentiska Nostalgia Festival-typsnittet på min LO. Fast lova att inte skratta åt Emmas tröja (ja, det är amerikanska flaggan på ärmen), men gumman, det är nog preskriberat nu...

image104

Och så ett kort med massa blommor från bl.a en slaktad ljusmanschett, som är gjort till färgutmaningen där man skulle inspireras av en bild på en härlig blombukett i gult och orange med lite röda och gröna inslag. Jag har gjort en hel del kort på sista tiden till massa utmaningar, så jag får nog börja sälja kort snart, för det börjar bli fullt här... Nåja, det här kortet blev i alla fall ganska kul... Får se vem jag ska ge det till.image105


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback