Första julkorten med Sven & Saga

I veckan damp ett välfyllt paket ner ifrån Katscrap. Jag hade väntat otåligt på det paketet, och när det kom satte jag direkt igång med att montera alla Sven & Saga-stämplarna. Men sen tog orken slut. Jag har varit sååå trött denna veckan. Kanske sviterna av att vara hemma med sjuka barn som höll på att driva både mig och varandra till vansinne... Eller också är det en sån där tråkig infektion som ligger och gror i kroppen och inte riktigt vill bryta ut. Jag har gått och lagt mig så fort barnen har varit i säng. Inte riktigt likt mig, jag vet!

I alla fall, i fredags när jag kommit hem från jobbet, stoppat Agnes i säng och placerat Albin på soffan framför en film för att mysvila sig en timme så satte jag mig vid pysselbordet och lyckades producera några kort med de härliga Daisy D-pappren Katja skickat och här är de:

Först ut är Santa Sven i sin släde. Ser ni att jag har använt mitt nya Hippie Chick? :D Ajj Lööv! Funderar på ett önska mig ytterligare ett CB-alfabet i julklapp (av mig själv, eftersom vi inte köper julklappar till varandra, Palle och jag. Bättre att var och en köper något fint till sig själv...) Albin röstar på ett You're not the boss... eftersom han har upptäckt att det är samma font, eller nästan i alla fall, som på Lloyd i rymden, ett av favvisprogrammen på Disney Channel. Jag har stämplat släden på ett Daisy D-papper också, klippt ut och klistrat på stämpelmotivet.
image307

Här har vi Jul-Saga. Textstämpeln är av Katjas egen design.
image308

Sven i strumpa har vi här. Jag har stämplat strumpan på mönstrat papper.
image309

Sven i strumpa igen. Här har jag använt en riktigt fin Bo Bunny-blomma och floss från Katscrap. Alfabetet är Bosskut Morgan, ytterligare ett alfabet jag är jättesugen på.
image310

Så har vi Sven med grötskål. Märks det att jag började bli trött här? Jag har dragit ner lite på dekorationerna...
image311

Och sist ut: Saga med tag. Jag var rejält trött när jag gjorde detta, därav det mycket enkla utförandet... Filtbandet finns också på Katscrap.
image312

Skulle ni bli sugna på en egen liten Sven eller Saga så är det bara till att kika in på Katscrap, för jag vet att det finns några kvar i lager. Där finns pirater också...

Och på tal om trött... Nu ska  jag gå upp och stoppa om mina småpirater (De heter Sven och Saga i andranamn...), och sen stupa i säng jag också.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Dina stämplar är suuuperfina!!! En Sven i strumpa har hittat hem till mig! :D

Kram, Sofia

Postat av: Foundjosef

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!

2008-01-04 @ 16:29:09
URL: http://foundjosef.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback