Några layouter, för ovanlighetens skull...

Japp, ibland tar hon en paus i altrandet och snor ihop några layouter också... Fast nu var det länge sen sist. Men jag fick ett så härligt paket från Katja på Katscrap för ett tag sen, fullt med papper och prylar, och jag har börjat så smått att beta mig igenom härligheten. Här kommer resultatet av första djupdykningen i högen (och jag kan ju säga att jag har massor kvar):

Först ut en layout med underbara Roxie från Love, Elsie. Det är också mitt första försök med filtband... (ja, ja, jag vet, jag är hopplöst efter på nyhetsfronten. Jag handlar hem grejorna, men sen sitter jag här och glor på det ett bra tag innan jag vågar använda det). Det var verkligen jättekul att sväva ut lite: klippa bort här och lägga till där, och så en böj någonstans.  Filtbandet är så härligt flexibelt och formbart, precis som jag gillar! Och av det jag klippte bort gjorde Albin världens finaste födelsedagskort till pappsen. Han är så duktig, min lille pysselkille! Och här var han också väldigt duktig när han hjälpte mosterEmma (ja, moster och Emma har på något konstigt sätt smält ihop i Albins mun. Det går inte att säga de två orden var för sig, utan de liksom sitter benhårt ihop, precis som mosterAnna också gör, eller hur, mosterAnna?) Vinter är skrivet med egentillverkade thickers. Jag körde dekorgummi i mitt Studio Classic genom Cuttlebuggen, drog dem ett varv genom X-et och så var det bara att sätta på dem. Tänk vad mycket man kan göra med en bug! Jag gillar den mer och mer för varje dag!
image323

Så blev det en väldigt grabbig layout med tuffa papper från Cherry Arte. Tycker den lilla apan nere i hörnet är så söt, så den ville jag absolut ha med. Därför fick pappret den satt på agera bakgrund, trots att jag egentligen föredrar enfärgade bakgrunder.
image324

Så fick det ju bli en tjejigare layout som kontrast till allt det grabbiga... Vi var i High Chaparall i somras, och då tog jag det här fotot på Agnes i sin nya röda (alldeles för stora) hatt, och det har legat här sedan dess och väntat. Jag har hela tiden tänkt använda fina Jenni Bowlin-papper som jag har liggande till det, men när jag fick de här pappren (också från Cherry Arte) i handen så fick jag direkt en bild av hur det skulle se ut med det här fotot till. När jag var liten läste jag Lilla huset på prärien-serien hur många gånger som helst, jag älskade de böckerna innerligt, och jag tänkte alltid att det var precis så här, i liknande färger och mönster, Lauras kläder såg ut (vet inte om ni minns de ganska detaljerade beskrivningarna av hennes kläder). Vad kunde passa bättre till en tjejig layout med vilda västern-tema? När jag sen såg att Katja hade fått in de här härliga Thickersbokstäverna,  fick de också hänga på.
image325

Allt material till layouterna finns att köpa på Katscrap. Och det finns fortfarande chans att vinna en CUTTLEBUG!!!!! Ända fram till 10 december kan du vara med och tävla, så skynda er in och var med, vetja!

Så måste jag ju bara berätta om dagens roligaste barnreplik... Barnen och jag har varit i stan idag och handlat lite julklappar och FIKAT, naturligtvis, kan man ju inte missa när man är i stan! När vi satt där djupt försjunkna i våra chokladbollar så säger Albin plötsligt:
- Jag var den första ungen ni fick!
- Ja, det var du, svarade jag.
- Mmm, och sen fick ni Agnes.
- Jajamensan.
- Men mamma, kommer det fler ungar i den här familjen får de gå till försäljning med en gång, för nu räcker det!

Kommentarer
Postat av: carina

va kul att se lite layouter från dig!!! ursnygga som vanligt!!

Postat av: Morfen

Vilka härliga layouter du har gjort!! Sån skön mix av färger och detaljer. Kram!

2007-12-03 @ 19:00:01
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: SannaF

Supersnygga o coola layouter du har gjort!

2007-12-03 @ 19:22:17
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Mette

Supersnygga och hur läckra layouter som helst!
Du är verkligen en inspiation! :)

Ja, barn och deras kommentarer! Ha ha!

Kram
Mette

2007-12-04 @ 11:56:23
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: cattis

Helt Underbara layouter!!! Gillar allt!!!

2007-12-07 @ 10:31:24
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback