Nu är det jul igen...

... i alla fall hos Inspirationshuset! De har precis släppt ett gäng jättesöta julstämplar som jag har fått förmånen att jobba med. Ja, de flesta av er vet väl att jag numera är stolt medlem i Inspirationshusets designteam, och som första uppdrag fick jag ett väldigt julinspirerat paket förra veckan. Så det var bara till att dra igång stereon med lite julmusik, tända ett par ljus, öppna en burk pepparkakor och låta julstämningen infinna sig ;-) Som tur är älskar jag allt vad jul heter - innan den 24 december vill säga - efter brukar jag vara ganska trött på den. Därför hade jag gott om oscrappade foton från förra julen att ge mig i kast med.

Två layouter blev det. Den första handlar om pepparkaksbaket i julas. Albin älskar att baka, och att äta pepparkaksdeg, så han hade fruktansvärt roligt. Det var ganska roliga pepparkakor han bakade också, kameler, fötter och hundben, bland annat.
image240

Den andra layouten handlar om Albins möte med tomten på julafton! Jag fick prova på att använda en overlay från Hot Off The Press. Jag har inte jobbat så mycket med overlays innan, men det var jättekul och jag fick verkligen blodad tand. Jag har målat med akrylfärg på baksidan för att få texten att synas bättre mot den mönstrade bakgrunden, och samtidigt använt akrylfärgen sm lim för att fästa overlayen på pappret. Jag tog upp stjärnmönstret från pappret och gjorde egna stjärnor i chipboard som jag klädde med Bazzill. Den runda ramen har jag ritat och klippt ut ur vanligt vitt papper. Texten är tänkt att, utan att avslöja för mycket, i framtiden kunna ge Albin en liten hint om vem som döljer sig bakom tomteskägget ;-)
image241

Så blev det ett gäng julkort också. Först ut är två kort med stämpeln "I made this". Den funkar bra att använda även på kort utan direkt jultema, utan jag gjorde ett med allmän vinterkänska.
image242

Här har jag klippt ut både killen och snögubben och placerat dem direkt på det mönstrade pappret, som blev en perfekt bakgrund till motivet. Allt material på detta kort finns på Inspirationshuset utom bandet som är från egna gömmor.
image243

Så gjorde jag två kort med barnkören också. Så söt så det är inte klokt! Det som är så bra med de här stämplarna är att man kan använda dem till så många olika stilar på kort, både lite mer dekorerade, och till ganska enkla, stilrena kort, och de blir lika fina i alla sammanhang.
image244


image245

Vill ni se mina första DT-alster för Inspirationshuset IRL så finns de i montern på Göteborgsmässan i helgen (om postis har gjort sitt jobb)

Kommentarer
Postat av: Cattis

Det är kanske dags att börja tillverka lite julkort nu....så man inte står där i sista minuten.. ;o) Urmysiga kort och snygga layouter!!!
Kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback