Studentkort

Scrappiz hade en utmaning förra veckan om att skapa ett kort med annorlunda form. Eftersom min kusin har tagit studenten idag blev det ett kort i form av en studentmössa. Tyvärr kunde jag inte leverera det personligen idag på utsparken, eftersom jag har haft en febrig och kräkig Agnes här, men det ligger på posten på väg till henne i alla fall. Och som tur är mådde Agnes mycket bättre nu framåt kvällen. Antagligen var det värmen hon inte tålde idag.

Nåväl, här är kortet i alla fall. Jag hade ingen studentstämpel, så jag fick lov att tillverka en egen genom att rita en studentmössa och sätta dit på den här lilla hÄngeln. Typsnittet till "student" är Blossom mini, som jag fått i en Swap. Jag tycker att det är helt fantastiskt gulligt!

image157

Fler studentgrejer kommer så småningom. Emma sparkas ut på torsdag, och hon får bl.a en scrappad studentskylt, men den vågar jag inte lägga upp här ännu, om ifall att hon skulle råka kika in... Ett kort blir det naturligtvis också, med ett motiv skapat enbart för henne...

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Jättefint kort!! Så charmigt att göra det i formen av en studentmössa! :-)

Postat av: Mette

Vilket härligt kort!
Verklign jättefint att du har gjort det som en studentmössa! :)

2007-06-13 @ 13:54:35
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: carina

otroligt snyggt kort!!ska bli spännande att se dom andra grejerna sen=)

2007-06-13 @ 20:35:04
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Katja

Du är ju bara för duktig...:-D
Kram

2007-06-14 @ 00:19:05
URL: http://www.katscrap.blogg.se
Postat av: Bárbara

Så fint!gillar den massor!
Bárbara

Postat av: Maddy

Tack för inspiration :)

2012-06-04 @ 07:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback