DT-alster och en liten sneakpeak på röda macken...

Jag har två DT-alster för Katscrap kvar att visa här. Jag fick några härligt chokladiga Rusty Pickles-papper, och av dem gjorde jag ett CD-fodral och altrade en ask som det har varit (och skulle kunna ha varit kvar) lattetryfflar i (helt vidriga, jag gillar verkligen inte choklad med kaffesmak, blä).

Här är CD-fodralet:
image399

Och här är asken:
image400
Och alla stämplar är från Sven & Sagas Valentine. Finns i butiken :-) Håll utkik därinne de närmsta dagarna, förresten, för det är STOOOORA saker på G...

Så ska ni få en liten sneakpeak på Röda Macken... Ja, den är nästan klar, bara lite småpiff kvar :-) Den här macken är nog det roligaste av alla mina "byggen" hittills, inte minst för att Albin har varit involverad en hel del, mest med att titta och komma med önskemål om hur det ska se ut, men också med att stansa småstjärnor med stjärntången och att vecka papper till taket. Jag har sökt massa inpiration på nätet till macken, och i sambons Nostalgia- och Classic-tidningar (som jag faktiskt fick klippa och klistra lite i)

Och för er som undrar hur jag hinner... det tar faktiskt inte så lång tid. Oftast går jag omkring och funderar över mina projekt under en ganska lång tid (flera stycken samtidigt) innan jag sätter igång, så när jag väl börjar har jag tänkt igenom material och tillvägagångssätt  noga, och skissat upp hur det ska se ut. Sen går det ganska snabbt, för jag behöver inte fundera så mycket när jag satt igång. Tre kvällar har jag lagt på macken hittills, men det blir nog en till innan allt är klart. Och jag väljer oftast bort TVn för att pyssla, så jag får ju några timmar efter att barnen har lagt sig varje kväll, plus nån timme vissa dagar när Agnes sover middag och jag är ledig och inget annat pockar på uppmärksamhet. Och så har jag ju mitt pysselrum där allt kan ligga framme och jag kan gå in och limma ihop några pappersbitar medan potatisen kokar och så.

I alla fall, här kommer sneakpeaken:
image401
Kram och godnatt :-)

Kommentarer
Postat av: Bettan

Så spännande det skall bli att få se macken. Skall hålla kollen här. Jättefina saker du gjort, gillade ditt cd-fodral lite extra.
Ha en bra dag.

Postat av: Jenny (e.j.m)

Väntar med spänning på fler bilder av den fina macken!

//Jenny

2008-01-27 @ 16:54:24
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback