Tre layouter

Ja, vad ska jag säga... Jag är också tävlingssugen!!!! Det bubblar och sjuder av kreativitet inne på Svensk Scrapbooking, och jag vill också skapa! Så jag har dammsugat nätet efter skojjiga utmaningar och tävlingar, och några bidrag har blivit ihopknåpade i helgen.

Den här har jag gjort till Mettes utmaning hos
Skaparlusten. Man skulle scrappa i gult, blått och vitt, och det passade ju bra till ytterligare ett foto på hänggungan. Måste ju ha en LO till Agnes album också om den.

Och det blir inte bättre än såhär med gamla kolosskameran. Jag provade att fota ute i solen, som jag alltid gjorde med den andra, men nää, det syntes ingenting... Den här är tagen här inne i pysselrummet utan blixt i skenet av skrivbordslampan, men tack vare autonivåfunktionen i Photoshop blev färgåtergivningen hyfsat bra ändå. Layouten är genomskinlig i själva verket med lacecardstocken som bas, men jag fick sätta en vit CS som bakgrund, för annars hade ni bara sett min överfulla MM-karusell genom hålen...

Den här layouten är gjord till en skisstävling hos Scrapparazzi. Jag vet inte varför jag alltid lyckas sväva ut litegrann när jag försöker följa en skiss, men förhoppningsvis kan man urskilja någon slags likhet i alla fall. Fotot är på två söta små tjejkompisar, och jag har nog fått dille på "super fun happy", för jag har använt samma action både på detta fotot och på det förra. Men det blir sån ljuvlig sommarkänska av den!!!


Och så har Pappersbiten en månadsutmaning också, och det är Morfen som har ritat skissen till den. Jag gillar Morfens skisser massor, så den kunde jag inte låta bli att göra. Det fick bli en layout till Albins månadsalbum i 20X20". Första månaden var inte så svår, men sen blir det värre... jag har inte sån jätteordning bland de fotona nämligen, för det var först senare jag började sortera dem månadsvis i mappar. De äldsta tankade jag över när minneskortet var fullt, och då åkte allihop i samma mapp. Men men, det får bli lite detektivarbete, så fixar det säkert sig.

Jag har tänkt göra hela albumet i BG Archaic, men jag vet inte om jag har papper så det räcker... Och jag vill så gärna ha tag på Chipboardstickersarna också. Är det någon som vet någon butik som har dem kvar? Eller någon som har köpt och har några kvar och vill sälja till mig? Eller någon butik som har många av pappren kvar? Gärna de med dinosarna på, för de har jag inte fått tag på några av.

Och för er andra som är tävlingssugna så har Katscrap en sommartävling med fint pris i bloggen. Där kan jag ju inte heller vara med, men många bidrag vill vi ha in i alla fall :-)

Så, nu ska jag ge mig ut på jakt efter fler skisser och utmaningar ;-)

Kommentarer
Postat av: Anne/anneh

Så läckert med lace CS som bakgrund=0 och dina filthjärtan är bara för söta...man kanske skulle testa, det var ju en utmaning med egna dekos på cc;0)

Postat av: Ulrica

Supersnygga LO:s, du är såå duktig! =D Roligt att du hittade andra tävlingar ändå!



He det bäst, kramen!

2008-06-15 @ 19:44:44
URL: http://mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Vad helläckra lo´s du gjort. Gillar bakgrunden på den första. Rosa och brunt är bara såå fint tillsammans. Du har alltid så många fina och finurliga detaljer på dina lo´s som är inspirerande att ta del av. Lycka till i tävlingarna du deltar i.

2008-06-15 @ 19:47:56
URL: http://mariejeanette.blogg.se/
Postat av: Annyt

Ta en runda till Skaparlusten...

Ilona har massor med Archaic kvar!

Snygga Los o lycka till i tävlingarna oxå gumman!

2008-06-16 @ 11:39:10
URL: http://annyt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback