Det har varit träff...

...här i byn, massa glada scrappare, bra shopping hos Landstoken (hemskt trevligt att träffas, Helena), och massor av inspiration var det. Antagligen håller de på där uppe ännu och pysslar, men jag var bara för trött, och inspirationen tog slut rätt vad det var, knall fall. Agnes har vattenkoppor, och har knappt sovit något alls i natt, vilket innebär att resten av familjen inte heller har fått sova speciellt mycket. Så det är egentligen inte så konstigt att det inte blev mer sen...

Två layouter har jag i alla fall fått ihop. Fotona till den första tog jag förra fredagen när barnen ville ha popcorn till fredagsmyset. Agnes satt så förtjust i soffan och mumsade "kåkkon" för fulla muggar i sin nya älsklingsklänning som är både ursöt och scrapvänlig ;-) De stora bokstäverna är pärlade med Albins nabbipärlor. Det var riktigt kul att pärla bokstäver, och det kommer jag absolut att göra igen.
image478
Ber om ursäkt för den riktigt dåliga scanningen... Fick inte alls till det med denna.

Det är väl ingen som har undgått att höra Vincent med låten Sweet Miss Blue. Jag fick den i huvudet direkt när jag satt med detta fotot i handen. Agnes hade ätit blått godis en kväll, och då blev hon så här söt.
image479
När jag satt med den här layouten var jag glad att jag bor så nära platsen för träffen. Jag körde fast totalt, och blev tvungen att springa hem efter fler blommor. Och vad jag är glad att jag hakade på Punchinellabeställningen på Scrappiz... Det är bara så kul att jobba med det materialet!

Jag gjorde en canvas också, ett beställningsjobb, men den är inte riktigt klar ännu, så den kommer om ett tag. Och så provade jag på att måla med distresser också, vilket jag faktiskt inte provat innan. Jag veet, visst är det konstigt, men jag har varit så nöjd med mina akvareller så att jag har inte funnit nån anledning att prova. Men nu när Helena demade kunde jag ju inte låta bli att testa i alla fall. Och jag måste säga att jag blev helsåld på det. Det var så enkelt att få till snygga skuggningar och toningar så det var inte klokt! I tider som dessa när folk säljer av sina distresser för att de har upptäckt  promarkers upptäcker jag dem i stället... Nåja, man kan ju inte ligga på topp jämt *s*

Ett stort tack till Annika, Marie och Kristina som ordnade denna träff. Otroligt bra, tjejer :-)

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jättefina LOs. Men kan det bli annat med en sån lite goding. Popcorn Lon är superbra !
Ha det gott Ingela G

2008-03-15 @ 21:55:27
Postat av: Petraso

Kul att du haft trevligt!
och fina Lo

Postat av: TinaStina

Vilken bra idé med pärlade bokstäver! Den idén tar jag och hakar på tror jag. Snygga LOs!

2008-03-15 @ 22:43:10
URL: http://tinastina.bloggagratis.se
Postat av: Michaela Lejonberg Hjorth

Ååååh va härliga Los! kramar

2008-03-15 @ 22:57:33
URL: http://lejonberghjorth.blogspot.com
Postat av: Veronica

JA va fint! Jag har också pärlor hemma så det blir en grej att prova!
/Veronica

2008-03-15 @ 23:15:03
URL: http://veronicasscrap.blogspot.com
Postat av: Jenny (e.j.m)

Vad kul med en scrapträff så nära!
Och Vilka härliga lo's du har gjort!
Fina bägge två=D
"Sweet miss blue" blev super fin=D läckert med de blåa nyanserna som går ton i ton med det blåa på fotot.

//Jenny

2008-03-16 @ 00:03:35
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Jeanette

vilka fina lo´s. Kommer nog oxå att låna idén med pärlade bokstäver. Jättebra idé. Visst är det bra med scrapträff nära!

2008-03-16 @ 06:10:38
URL: http://mariejeanette.blogg.se
Postat av: Mette

WOW så fina båda två!
Du är ju bara så himla duktig!

Vad kul med scrapträff! Det är ju alltid lika kul att sitta tillsammans med likasinnade och pratat, skratt och pyssla! :)

Kram
Mette

2008-03-16 @ 08:52:48
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Morfen

Å vilken fin popcornslayout!! Läckert med pärlbokstäverna. Jag gjorde en popcornslayout i förrgår, ska snart visa den på min blogg. Kram!

2008-03-16 @ 16:31:08
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Helena landstoken

Hej!!! Ja, det var verkligen kul att ses IRL. Gillar det du gör och du verkar vara en toppentjej :)
Kram
Helena

2008-03-16 @ 22:09:02
Postat av: Rebecca

Hejsan!
Jag är en 20 årig tjej som studerar på högskolan samt frilansar innom foto och webdesign. Har bloggat i 4 år nu och vet hur vitkigt det är med blogg designen för att få sina läsare att stanna kvar.

Söker nu nya bloggar att designa om för en liten summa pengar.
(Beroende på hur mycket som skall göras).
Hör av dig på mail jobb@ bexs . se om du är intresserad.

Min egen blogg hittar du på www.bexs.se.

Med vänliga hälsningar Rebecca

2008-03-17 @ 18:34:14
URL: http://www.bexs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback