Snart är påsken här....

Ja, kan ni tänka er, det var ju precis sportlov! Och snart är det påsklov också.

Jag fick värsta megapaketet från Katscrap förra veckan. Det var så stort att knappt armarna räckte till när jag skulle baxa in det i bilen. Det innehöll min efterlängtade Bind-it-all och bordssnurran från Making Memories, ni vet, den där fina vita. Paketet innehöll dessutom ett fullproppat DT-paket och massa andra godsaker. DT-paketet gick naturligtvis i påskens tecken, eftersom vi har släppt en påskkollektion, och jag har skapat följande av de jättesöta pappren från Imaginisce:

image457
Först ett påskkort med påskkärringen Saga. Jag har gjort lite annorlunda kort den här gången, eftersom jag var hjärtligt trött på de vanliga fyrkantiga... Jag försökte fota det i solsken för att få med de glittriga effekterna i pappret, och jag tror det syns ganska bra.

image458
Fiiin pippi, sa Agnes om den här fågeln. Det är en clearstamp från Imaginisce som passar perfekt till pappret. Just det här gulrutiga pappret blev en favorit. Jag är så dålig på att köpa gult, och att hitta gula papper jag gillar...

image459
Det här kortet är gjort som en ficka, där en lång tag är nedstucken. I kulkedjan hänger en liten tag utstansad med buggen ur ett plastomslag till en gammal lärarkalender, ni vet, de där skyddspärmarna som sitter ytterst. Jag fick veva många gånger fram och tillbaka, men till slut gick den igenom.  Tagen är en av de figurerna som medföljer alfabetet Harmony.

image460
Jag gjorde också en burk till barnens färgpennor. Mormor var här med 24 stycken vardera till dem, och gissa hur lätt det vara att hålla kvar dem på bordet... Och så fick jag ju ytterligare ett tillfälle att testa Bind-it-allapparaten, så jag klagar inte :-)

Fler DT-alster kommer inom kort...

Kommentarer
Postat av: Ilus

Håller med Agnes!

Fiiiin pippi!

(och som vanligt mycket snyggt! Inspirerades av de "ovanligare" formerna på korten!)
/Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback