Scrapsugen!!!

Men inte kommer jag nånvart inte! Jag har hållt på med lite olika projekt till olika saker ett tag nu, så det var länge sedan jag scrappade något bara för att... Och så har jag gjort massa saker med familjen också. I tisdags var vi på Ölands Djurpark, och naturligtvis kunde jag inte låta bli att tvinga in familjen på IKEA på vägen hem. Jag var bara tvungen att köpa mig lite ny förvaring till pysselrummet för att försöka få ordning på alla prylar som överföll mig så fort jag bara vågade glänta på dörren in hit ;-). I går lade jag nästan hela dagen på att försöka sortera och reda upp i röran här med en lillasyster och två små barn springande runt benen på mig, och jag är långt ifrån färdig, men nu ser man i alla fall skrivbordet... Jag insåg ganska snabbt att jag hade behövt köpa bra mycket mer på IKEA än vad jag gjorde. Idag har vi lagt hela dagen på att måla huset. Det skulle varit klart för länge sedan, men det har ju inte gjort annat än regnat denna sommaren, så det har inte varit lätt att få ihop. Så äntligen nu i kväll när barnen somnat satte jag mig ner och började plocka ibland mina foton och papper, och ingenting hände. Jag plockade fram några skisser och vände och vred, men nääe, ingenting. Inte ens en lift kunde jag få ihop. Kunde inte bara förmå mig att börja. Jag har surfat runt på nätet ett tag och letat inspiration, men näpp, inte det heller. Inte ens att kolla igenom min "lattjolajbanlåda" (en låda där jag lägger nyinköpt jag inte har sorterat in ännu) gav något. Så till slut sket jag i alltihop och satte mig och tecknade i stället. Scrapblock? Ja, kanske. Jag antar att scraplusten kommer åter när jag minst anar det. Får väl framkalla lite bilder, det brukar hjälpa.

Men, idag har jag något att visa upp i alla fall! För ett tag sedan scrappade jag tre canvasar till vardagsrummet, men jag har inte visat dem här ännu, för jag ville spara dem till att visa upp i samband med månadsutmaningen för augusti på
Svensk Scrapbooking som består just i att scrappa en canvas. Sugen på att vara med? Kika in på forumet och läs mer.

Så här ser det ut på vår tidigare så trista vägg:
image209

Och här har vi den mittersta i närbild:
image210


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja, men så där är det för mig oxå i perioder, senast nu under försommaren, jag brukar låta det vara, surfa runt lite, pela lite med papper och kort, rätt som det är så klickar det och sen scrappar man som bara den!
Dina tavlor är underbara! Tack för inspirationen, ska till "ClasseO" och köpa mig några stycken, har ju en brorsdotter som ska döpas i augusti, kanske kan jag knåpa ihop nåt till henne? Och plats på väggarna här hemma, jag det har jag gott om!
Trevlig helg & sköt om dig & familjen!

Postat av: Mette

Åh vilka fina tavlor!
Helt underbara!
Gillar verkligen färgskalan som du har använt dig av!
Kram
Mette

2007-08-04 @ 10:39:12
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Katja

Halloj!
Dina canvasar är skitsnygga. Älskar färgerna och att de är ungefär lika i utformningen men ändå olika. Jag har haft en liten dipp men det är för att jag tog på mig så mycket projekt att jag blev stressad. Nu är jag på G och jättesugen att skapa. Det går i vågor.När jag har scrapblock brukar jag göra ett kort och tvärtom.
Min canvas blev klar idag, du får se den imorrn. Den kommer att bli flera i samma material. Det var ju skoj med canvas.
Kram.

2007-08-04 @ 20:52:11
URL: http://www.katscrap.blogg.se
Postat av: Cia

Men vilka underbart fina tavlor!!!
Tack för tipset med trista tomma väggar :-)
Kram Cia

2007-08-05 @ 14:53:05
URL: http://hobbyhuset.se/blog
Postat av: cattis

Hur snyggt som helst!! Ska gå in dit och kika!
Jag håller med dig! Jag är själv sååå scrapsugen men det blir inget av...men på sommaren finns så mkt annat att göra så tiden räcker inte till.
Kramis!

2007-08-08 @ 22:35:50
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Ragnarragna

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2010-04-06 @ 11:47:14
URL: http://ragnarragna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback