Kortmaterialbytarswapp!

Jag har varit med i en kortmaterialbytarswapp på Hobbyhusets forum. Den gick ut på att plocka ihop material till två kort och skicka till en annan person på listan, och så fick man ju då själv detsamma från någon annan. Jag plockade även ihop samma material till mig själv som det jag skickade iväg, det är ju ganska kul att se hur olika/lika det kan bli när man har samma material...

Först ut korten jag skapade av materialet jag fick av Katarina / Krumeluran. Materialet och stämplarna var så olikt allt jag själv använder i kortmakerisyfte, men ack så kul att skapa med, och jag föll pladask för den här shoppingtjejen. Visst är hon cool? Och jag försöker verkligen tvinga mig själv att scrappa mer färgglatt, och nu blev jag ju så illa tvungen till det! Jag gillar verkligen kombinationen svart / gult / lila. Tack Krumeluran för ett jättekul materialpaket!!!

image177

image178

Här är korten jag gjort av materialet jag plockade ihop och skickade iväg till Anki / Fröken Svår. Jättekul att se hur lika det kan bli; vi hade satt ihop blommorna och knappen på samma sätt på det första kortet och knytit flossen så gott som likadant också... Cardstocken är Bazzill Kraft, och den är helt underbar har jag kommit på! Jag har ännu inte vågat mig på att använda den på någon layout ännu, för jag vet ärligt talat inte hur jag ska matcha ihop det med något annat... Men det får väl bli nästa utmaning till mig själv :-) Kanske ska köra med samma färgkombo som kortet?

image179

image180

Kommentarer
Postat av: Anna

Tuffa kort, gillar speciellt det sista!
Börjar falla mer o mer för grönt, jag som aldrig varit speciellt förtjust i den färgen..
Så kan jag tala om att mitt clearalbum nu är påbörjat...men shit vad SVÅRT det är, bara så att du vet ;-)
Kramen / Anna

Postat av: Katja

Du är så duktig så jag blir inte klok på dig...Så snygga kort!!!!

2007-07-08 @ 22:08:32
URL: http://www.katscrap.blogg.se
Postat av: Madsadele

Very good guestbook. Interesting!

2009-09-30 @ 11:08:22
URL: http://madsadele.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback