Äntligen...

kan jag lägga upp lite nytt här i bloggen, för trots att jag inte har synts till här på ett tag har jag skapat! Massor!
Goa Jeanette har varit här idag och plockat bort alla "bromsklossar" från Åbäket (jo, min dator heter så), så nu åbäkar den sig mycket mindre. Så länge det nu varar :-)

Först kommer en LO till en skiss hos Hobbyhuset. Kravet var att man skulle använda lila, rosa, gult och orange. Inte helt lätt, måste jag säga, eftersom lila inte är en färg jag använder mig speciellt mycket av, och dessutom tycker jag att orange skär sig något fruktansvärt både mot lila och rosa! Fast det färdiga resultatet blev ganska bra ändå, på något konstigt sätt. Visst är det bra att man ibland hänger på olika utmaningar och tävlingar, mest för att tvinga sig själv att tänka om och göra något annat än det man brukar!
image60

Nästa LO är gjort efter en skiss på Swescrapbook, och gissa vad? Den kom faktiskt med! *stolt*
Bakgrunden på bilderna är rätt så rörig, och det gjorde dem ganska svårscrappade, men jag försökte plocka upp färgerna i Albins tröja för att få någon röd tråd att följa, och uppenbarligen blev det bra, eftersom Helene och Åsa ville ha med den.
image61

Den här är gjord efter en skiss hos Scraphörnan, och är till min BOM. Också himla rörig bakgrund och därför svårscrappat, men det blev rätt OK ändå med lugna färger och mönster till.
image62

Här är ett bidrag till Scraphusets marstävling. Jag tycker så mycket om det här kortet på Albin. Min goe mjuke kille ser supertuff ut, och jag tror att han i det ögonblicket bilden togs visste att han ÄR bäst! Det ser i alla fall ut så.
image63

Här är en LO till en utmaning på Svensk Scrapbooking. Utmaningen var att använda stjärnor, och det är något jag gillar. Jag tror jag har alla stjärnor i Quickutz sortiment, i alla fall de som finns ute nu, så att sätta ihop denna LO var inget svårt. Så fick jag ju användning för mina söta aliens också! Jag har använt blingpapper till text, aliens och den gula cirkeln bakom kortet, och vit akrylfärg till den stora stjärnan. Det är faktiskt min andra LO där jag inte använder något mönstrat papper alls! Och visst ser hon för härlig ut, Agnes, med hela ansiktet fullt av katrinplommonpuré! Jag hade tänkt använda rubriken "Förstoppad" till denna bilden, men jag tror hon skulle haft en del synpunkter på det längre fram...
image64

Nu när jag tittar på vad jag lagt in här idag inser jag att det var längesedan jag scrappade något bara utifrån mina egna tankar! Allt är ju efter skisser och givna förutsättningar! Men det tycker jag är riktigt kul, att bita i något någon annan har kommit på och göra sin egen tolkning av det. Det utvecklar, och ger mig nya infallsvinklar på mitt skapande. Det är därför jag tycker det är så roligt att vara DT också, för att jag tvingas tänka om och titta med nya ögon på ett material jag inte har valt själv.

Nej, nu ska jag inte svamla för mycket, utan gå och sova så att jag kan komma upp i lite vettig tid i morgon och få lite gjort här hemma. På lördag är det dags för Helsingborgsmässan, så då blir det ju inte nåt gjort!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Helene

Åh, vilka underbara alster du gjort! De är superfina och du är så duktig!!!
Kram
/Helene

Postat av: kaad4802

Underbara LO`s allihop! "Sömntuta" är otroligt fin, så välmatchad =)

2007-03-23 @ 11:50:19
URL: http://kaad4802.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Massa fint du gjort!!!!

2007-03-23 @ 13:31:14
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Gullefjun

Här hittade man ju massor av inspiration!
vad duktig du är.
Ha en fin helg!

2007-03-23 @ 20:10:36
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Marie

wow så många läckra layouter du har gjort! Den första är min favorit.

2007-03-26 @ 21:12:31
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Marie

wow så många läckra layouter du har gjort! Den första är min favorit.

2007-03-26 @ 21:13:35
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: ninaerica

Oj, så många fina LOs! Jag tycker verkligen att du lyckades med det lila och oranga, blommorna blev jättesnygga där!

2007-03-31 @ 22:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback