Lite blandade alster

Jag har knåpat ihop lite till några tävlingar och utmaningar i helgen och nu i veckan, och här är några bidrag.

Först till Scraphusets majtävling, efter Carinas fina skiss. Det är Albin och Millan som hoppar loss lite i trädgården här. Det märks väl att deras mammor har samma klädsmak? Vi fick låna Millan en eftermiddag i våras när de var sjuka hemma hos henne, och hon höll på att börja klättra på väggarna av leda, så hon fick komma till oss och leka och gå med oss till gympan. Otroligt vilken glad tjej vi hade här den dagen, de sken ikapp, Albin och hon (och solen förstås)
image116

Så har jag knåpat ihop en LO till en utmaning på Scrappiz (ska ladda upp den där med så fort värsta rusningen lagt sig där. Jag kom inte ens in över huvud taget för en liten stund sedan). Man skulle ha med någon minnessak på LOn, och jag hade precis bestämt mig för att göra om "nyfödd" layouten till Agnes som jag inte alls var nöjd med, så det passade ju bra att ta med hennes BB-armband och den lilla rosa lappen som satt på sängbaljan. Och nu är jag riktigt nöjd med den! Vilken tur att man måste delta i minst en veckoutmaning för att få vara med i majtävlingen så jag fick tummen ur med den här layouten! Blomman fick jag inspiration till från en jättefin LO
Carina har på sin blogg med en superfin blomma. Och vet ni hur jag har gjort kronbladen? Ritat av en fluid chalk... Och ja, jag vet, den är ganska lik den förra, men när jag ändå hade Lily Kate-papprena framme så...
image117

Och så ett bidrag till Brunsons skisstävling. Jag har länge tänkt göra något av min favoritdikt: in Just-spring av e.e. cummings. Så en solig dag i vintras när snön höll på att smälta undan och världen verkligen var så där "mud-luscious" och "puddle-wonderful" som i dikten skickade jag ut Emma med kameran för att ta lite foton tillsammans med Albin, och vilka underbara foton det blev sen! Jag har en hel bunt superfina bilder på honom att scrappa, och på den här LOn fick jag i alla fall med fyra av dem.
image118

Nu blir mitt nästa stora projekt att göra ett  bidrag till Scrappiz vår&sommartävling, och jag vet inte om jag har tagit mej vatten över huvudet den här gången, för det blir ett ganska omfattande projekt, tror jag. Det innefattar en hel bunte gamla foton från när jag bodde i Mörrum, så vi får se om jag hinner bli klar till deadline... Tur att Jeanette kommer hit imorgon på en pysselstund, så kan jag komma en liten bit i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Katja

hejsan...tack för hjälpen med fonterna...
Vilka 3 underbara los du skapat, alla är lika vackra, du är så tokduktig!!!!

Kramis Katja

Postat av: Morfen

del två i scrappiztävlingen är verkligen något att bita i, klurar också på den. Jättehärliga layouter du har gjort!!

2007-05-17 @ 19:19:05
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: carina

Suuuper fina layouter!! "den vackraste vårblomman" är helt UNDERBART vacker! det ska bli jätte spännande att se vad du hittar på till scrappiz tävlingen=)

2007-05-17 @ 21:32:22
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Katja

hej igen...snurrmajja igen...blandade ihop dig med susanne (hu så pinsamt)det var i hennes blogg jag skulle tackat för fonterna...så kan det gå när man har bråttom...Nåja tackar dig för god inspiration istället. Scrappandet är i gång hemma hos Eklunds igen :-D

2007-05-17 @ 21:46:34
URL: http://www.katscrap.blogg.se
Postat av: Gustavalicia

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

2008-10-07 @ 14:19:26
URL: http://gustavalicia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback