Nya DT-alster

Häromdagen damp ett underbart paket från Scrap&Giftcorner ner i brevlådan med papper och chipboards från Delish Designs. Hela paketet andades romantik, vintage och sommarens högtider. Vad härligt att för en gångs skull bara kunna frossa i romantik, dekorera hej vilt, och pyssla av bara katten. Här kommer några av mina alster:

Först en välkommenskylt, som kommer att passa alldeles utmärkt i min hall... När jag såg den här härliga Chipboardnyckeln var det här upplägget det första som slog mig. Det måste ju helt enkelt stå välkommen på den!

Både nyckeln och de underbara papprena finns hos Scrap&Giftcorner. Och kolla in den fina braden som dörrhantaget sitter fast med! Den är alldeles för vacker för att stoppas undan i något album, den måste ju bara få vara på något som man har framme jämt!
image101 

Så ett dopkort till lille killen av samma härliga blåmönstrade papper, med en liten PP-bäbis på. Den stora swirlen är utklippt ur ett av papprena.
image102

Och så ett konfirmationskort. För ett tag sedan fick jag ett gäng härligt gulnade sidor ur en gammal bibel av gulliga Moster Cessan, och jag tyckte då att det var hemskt synd att jag inte kände någon konfirmand i år så jag kunde använda dem till ett kort. Vilken tur då att dessa papper dök upp, för nu kunde jag göra ett konfirmationskort ändå!
image103

Fler DT-alster är på väg, bland annat en bröllopsspecial... Men eftersom jag då inte lyckats bli gift (hrrm) fick jag antasta en kär vän för att få tag på fina bröllopsbilder att scrappa. Så håll utkik!


Kommentarer
Postat av: Katja

Hello!!

Jag bara älskar din dörrskylt och bara måste ha den där nyckeln så jag kan sno din idé..hehe...Så fint!!!

Korten är oxå super, gillar mest konfirmationskortet. Jag har haft lite scrapblock och mycket lite tid att scrappa den sista tiden. Har hunnit öva lite på att göra kort dock. Får se om jag vågar lägga ut dem i min blogg...de är ju inga mästerverk prexis ;-D
Skall försöka ta tag i din utmaning...den ligger o blänger surt på mig på bordet...

Postat av: Arnealicia

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2008-12-01 @ 14:23:34
URL: http://arnealicia.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback