Vad jag har haft kul idag!

Med min nya leksak som äntligen hittat hit! Den är grön och ganska ful men väldigt kul :D Jag pratar naturligtvis om Cuttlebuggen jag vann i Scrappiztävlingen! Tack, ni på Scrappiz, och ni på Engströms :-) Direkt jag fick avin flög jag in till datorn och kollade kollinumret... bara för att få reda på att den har legat och väntat uppe på ICA sedan i fredags!!! Tänk om jag hade vetat det! Vi for upp och hämtade den, och så fick min son mekanikern montera veven. Sen har han vevat hela eftermiddagen. Nu inväntar jag bara mitt alldeles egna Hippie Chick, som jag har varit sååå sugen på ända sedan det kom ut.

Är det någon mer som vill ha en alldeles egen Cuttlebug? Då kan ni kika in på
Katscrap, för Katja har precis lagt upp en skisstävling med inget mindre än en Cuttlebug som första pris plus att man får bli gäst-DT i december. Det är jag som har gjort skissen man ska utgå ifrån.

Jag har väntat i flera dagar på en laddning av mina alldeles egna Sven och Saga-stämplar, men de har hakat upp sig i postgången :-(. Nu verkar det som om Katja har lyckats lokalisera dem i alla fall, och förhoppningsvis dimper de ner här i morgon. Håll tummarna! Jag hade planerat att göra kort med dem hela helgen, men så blev det inte. Fast ett kort med Sven Sparrow ska ni få se i alla fall, handtecknad och allt ;-) Fast nu när de finns som stämplar är jag alldeles för lat för att teckna upp dem för hand, så det blev inte fler.
image303

Tur att hÄnglarna kom förra veckan så jag fick göra några kort i alla fall. Här är ett par av dem:
image304
Tjejen med tagen är min favorit i detta paketet. Och vet ni vad det roligaste är? Jag har faktiskt en liten Saga med tag i min kollektion. Fast det var Katjas brillianta idé (tack för den, vännen).

image305
Den här stämplen är också urgullig! Swirlarna har jag stansat ut med en rev-die i buggen. Äntligen kan jag köpa på mig massa rev-dies. Det finns ju så många fina!

image306
Mina nya favoritjulfärger: turkos, grön och brun. Och så massa glitter, förstås :D Snöflingan är också en rev-die som jag älskar massor!

Så måste jag naturligvis tacka alla som har kommenterat mitt hus, och annat här i bloggen. Ni anar inte hur glad jag blir för era kommentarer! Och rodnat har jag också gjort en hel del... Hoppas att ni har hittat era hakor igen, ni som tappade dem ;-) Lucköppning, Mia, vilken bra idé! Det ska vi väl kunna ordna! Jag kan tyvärr inte ge någon beskrivning på huset, för det har liksom vuxit fram, idé för idé, och så har jag hittat lösningar, lagt till och dragit ifrån efter hand. Men är det någon som blir inspirerad att göra ett eget så vill jag jättegärna se det!

Kram på er allihop!
Jenny

Kommentarer
Postat av: Bollebygdsbo

Oj!
:-)
Varje gång, nästan, när man kommer hit så finns det en massa kul saker att inspireras av.
Jag är nybörjare och nästan bara i planeringsstadiet ännu - men snart ska det bli en del alster också.
*ler*
Tack för alla tips och idéer.

Hälsar Ingela

Postat av: Lisbet

Nu ? ska jag ta mig tid att titta in till Svensk scrapbookinga medlemmars bloggar. Det verkar vara lite segt med att göra ?insupa andrabloggares inspirerande och härliga alster?. Säg inget
- egentligen hittar jag inte arbetslusten. Och en annan sak ? jag inte bara digiscrappar utan mixtrar lite med papper också. Men säg inget?*s*?. Funderar på kort men har sett att det finns visst regler på vad man får använda om man ska sälja dem etc.

Till skillnad från min LO i min blogg så har vi nu snö, några grader kallt och världens vackraste soluppgång här.

Piraterna är bara så läckra...

2007-11-16 @ 08:32:13
Postat av: Anette

Hej! Tänkte bara säga att dina kort är superfina. Hoppas det är ok att jag länkar till dej på min sida ;O)

2007-11-16 @ 11:16:46
URL: http://anettej.blogg.se
Postat av: Veronica

Vad roligt att du fått din Cuttlebug! Förstår att du tycker det är urkul! Jag har funderat lite till och från om jag inte ska ta och byta ut min "Bosse" mot en Cuttlebug... Bosse är så tung och klumpig... Hur är "buggen" om man jämför med Bosse som väger runt fyra kilo?
Och förresten, jag har äntligen provat att scrappa i 6*12, fy tusan så kul det var!
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Ps. Dina kort är så klart superfina, i vanlig ordning! Ds.

2007-11-18 @ 13:58:43
URL: http://hildastina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback