Kort & gott!

Ja, jag vet inte vad som har hänt, men av någon konstig anledning kan jag inte scrappa nåt som jag tycker är nåt vidare. Inte ens med de nya Love Elsie-pappren jag fick hem nu i veckan går det att skapa layouter. Kort, däremot, funkar någorlunda. Kanske beror det på alla underbara stämplar som har drällt in här i veckan. Jag fick två härliga försändelser i onsdags (snacka om födelsedag, va?), både nya hÄnglarna och några av Katjas tuffisstämplar. I går damp även ett härligt juligt DT-paket ner från Inspirationshuset, även det innehållande jättefina stämplar.

Alltså var jag väl rustad inför Hobbyhusets cybercrop som pågår för fullt just nu. Jag har stämplar, uppmålade och klara, papper i massor, och allt möjligt annat man kan tänkas behöva. Så nu i kväll har jag skapat. Kort, alltså. Jag har tittat på alla tävlingarna gång på gång, bläddrat bland mina foton och papper och tänkt layouter, men det blir inget bra. Jo, en fick jag till, eller, jag gjorde den i alla fall. Huruvida jag "fick till" den är en helt annan fråga. Det är en 6X12 (syns lite dåligt när den har vit bakgrund):
image235

Och så ett gäng kort. Först ut är ett med hösttema. Jag gillar färgkombon riktigt mycket på det här kortet. Pappren är Love Elsie (de är underbara), och gummistövlarna har jag ritat själv och målat med akvareller.

image236

Och så en hängel, även den målad med akvareller. Inte nöjd alls med detta...

image237

Och så till sist (lova att inte skratta ihjäl er nu, jag var ganska trött när jag gjorde detta) ett halloweenkort, som blev mer än lovligt misslyckat. Jag begriper inte vad jag skulle dit med det där konstiga bandet och göra. Jag hade väl någon slags vision om spindelnät eller änkedok, men nu vet jag inte vad det liknar. Pannkaka, kanske. Men men, det bjussar vi på:

image238

Så har jag faktiskt hunnit med en DT-layout också, som kanske är klar. Den får ligga till sig ett par dagar för att se om jag kan komma på vad det är som saknas, om det är något som saknas. Och så har jag fixat lite vidare med mitt finalbidrag till Scrappiztävlingen, som är långt ifrån klart. Frågan är om det blir klar över huvud taget...

Vid närmare eftertanke har jag varit ganska produktiv idag. I alla fall på kortmakerifronten. Bara synd att jag inte kan scrappa!!!!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Katja

Älskar din lo med Palle, den är skitsnygg. Och ditt Halloweenkort är så himla läckert...Gör du ramen själv?, så snyggt är det.
Jag har faktiskt fått lite producerat i helgen men hade gärna velat hinna med mer.
Kram Katja

Postat av: Jessica

Wow, LO:n är verkligen supercool!

2007-09-09 @ 19:31:58
URL: http://stampoholic.blogg.se
Postat av: dilorf

Snyggt.. Men vi skulle väl inte lägga ut dem någonstans förren röstningen är avklarad??

2007-09-09 @ 20:45:17
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: Mette

Vad mycket fint du ha gjort!
Gillar verkligen din layout! :)
Kram
Mette

2007-09-10 @ 13:16:25
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

vilka fina kort!

2007-09-10 @ 16:56:03
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Annyt

Hej vannen..tittar in fran ett solig Spanien o forsoker matta mitt kli i fingrarna hos dig.
Tva hela veckor utan scrap ar inte latt inte!!
Gillar ditt Halloweenkort...tycker faktist att bandet "gor" kortet,keep up the good work!!

2007-09-10 @ 19:27:42
Postat av: Cattis

Om du nu har kommit i en scrapsvacka så är du otrooligt duktig ändå!!!=O LO´n är hur läcker som helst och korten supermysiga!! Och ditt halloween kort är spookymysig!! ;o)
Men jag vet hur det är när det känns så där...;o)
Kramis!!

2007-09-12 @ 18:26:34
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback