DT-layouter till Katscrap

Ja, nu är det väl hög tid för en uppdatering... Jag har tre nya layouter att visa, som jag har gjort av material från Katscrap.

Den första är gjord med papper från Basic  Greys underbara Sugared. Och ser ni? Jag har fått tag på bollfrans... Jag var inne i Karlshamn i fredags och hämtade ut penicillin till Agnes (öroninflammation denna gången...) och då passade jag på att smita inom en underbar liten butik, Husqvarnabutiken, som har det största utbud jag vet, här i krokarna i alla fall, på band, spets och knappar. Jag tänkte att om det finns bollfrans någonstans så finns det där (och ärligt talat var butiksinnehavaren lite förvånad över att hon hade sålt en hel del bollfrans på sista tiden, det som inte brukade gå åt alls :-D). Den khakigröna brodyren under fransen kommer från en av Agnes urvuxna kjolar.

Jag har använt clearstamps från Basic Grey och mitt Hippie Chick som jag har stansat ut i svart chipboard. De urklippta bladen har jag inspirerats av hos Annyt (som är så förbaskat kreativ och duktig! Kan inte se mig mätt på dina layouter, vännen!!!!!) Layouten är gjord efter veckans skiss hos Pencillines. Jag har scrappat de här bilderna förr, men den här får bli till Agnes album. Det är dagisfoton från 2006, och om ni tycker att de ser lite puffiga och rödmosiga ut i ögonen, så är det för att de naturligtvis hade åkt på ögoninflammation bägge två, precis lagom till fotograferingen. Japp, vi hade otur med sjukdomar redan då... Jag fick sitta och torka med blöta bomullstussar innan fotograferingen för att få bort det värsta klägget. Tur att de var så snälla på dagis så att vi fick komma och fotograferas i alla fall.
image561

Emma mailade upp några härliga foton på sig själv för ett tag sedan, och trots att de ser så höstiga ut är de tagna nu i mars. När jag fick de här mysiga pappren från Fancy Pants i mitt paket var jag glad att jag inte redan hade scrappat bilderna, för de passar så himla bra ihop! Titeln är skriven med bokstäver från ett av pappren.
image562

Och så vill jag stolt presentera vår egen lokalkändis som hamnade på framsidan av Ronnebyutgåvan av Commersen förra veckan. Jag har scannat framsidan, och jag har också scannat själva artikeln inne i tidningen där lille brandmannen berättar varför han har en alldeles egen äkta brandhjälm, och om sina framtidsplaner. Flammorna är målade med distresser Fired Brick och Scattered Straw, och brandmansoutfiten är från gömmorna här hemma. Vet inte var den kommer ifrån, men jag har köpt den på Tradera för evigheter sedan för att spara till något lämpligt tillfälle. Pappren är från Daisy Bucket, och helt fantastiskt läckra i färg och struktur!
image563

That's all for now, folks!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: jezzza

åh.. vad fina .. gillar brans LO:n jätte mycket .

Postat av: AnnytAnnyt

Men du..jag blir ju alldeles varm o generad av dina söta ord...shit asså!!
Coola lo:s som vanligt var det här!!
Kramar

2008-04-29 @ 22:23:27
URL: http://annyt.blogg.se
Postat av: AnnytAnnyt

Men du..jag blir ju alldeles varm o generad av dina söta ord...shit asså!!
Coola lo:s som vanligt var det här!!
Kramar

2008-04-29 @ 22:23:37
URL: http://annyt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback