Nytt till Katscrap

Nu går det äääntligen att lägga upp något här igen. OCH det går att kommentera igen också, så bara kommentera på. Jag blir jätteglad för det ni har att säga om mina alster :-)

Jag fick ett underbart (som vanligt) DT-paket från
Katscrap i fredags, fullt med Basic Grey-papper (Sultry) och rubons (Sugared) plus papper från Fancy Pants About a Boy. Lite tjejigt och gulligt, och lite grabbigt och tufft med andra ord. Albin dök ner i Fancy Pants-högen och fick syn på grungeboarddöskallarna som var med, och beställde genast en sån här att ha på dörren in till sitt rum:

image515
Jag har utgått från ett vanligt vitt papper som jag har gått lös på med distressdyna Antique Linen, Weathered Wood, och så Vintage Photo runt kanterna. "Kartan" är sedan monterad på en bakrund gjord av en av Fancy Pants-pappren. Bokstäverna är målade med Crackle Paint, och så har jag kluddat lite med akrylfärg i vitt, rött och antikguld. Den stora döskallen är grundad med vit akrylfärg, påbättrad med distresser och så lite antikguld på den också.

image516
Den lilla döskallen är målad med antikguld och vitt.

image517
Till gångjärnet har jag använt distress Vintage Photo och stickles.

Färgerna i den här pappersserien passar så underbart fint till detta fotot, som jag tog på Albin i höstas när han var ute och cyklade i trädgården på sin lilla (ja, den är i minsta laget för honom...) cykel.
image518
Pilarna är grungeboard och cirklarna är dels utskurna ur bakgrundspappret, och dels utstansade ur spillbitarna med Cookie Cutter-dies för att få ringmönstret att fortsätta över det andra pappret. Titeln är tryckt med foamstamps, sticklade och 3D-lackade.

Så över till det tjejiga romantiska... Jag föll pladask för de här Sultry-pappren. Det blev en layout med ett favoritfoto på Agnes som jag grejade lite med i PS för att få bort den tråkiga bakgrunden litegrann.
image519

Och så blev det ett minialbum (vad annars *asg*).

Emelie/DjSmurf visade upp ett så fiffigt minialbum på Svensk Scrapbooking här om dagen, och det blev jag tokinspirerad av, så jag gjorde ett efter samma princip. Jag klippte ut fem hjärtan som sitter ihop med en brads i nederkanten. Utfällda bildar de en blomma, och vad kan passa bättre till mitt lilla hjärta? Tack Emelie för att du visade ditt fina album!

Ihopfällt:
image520

Helt uppfällt:
image521

Och några detaljer:
image522

image523

image524
Här har jag verkligen slösat med Sugared-rubons. De är så fantastiskt söta!!!!

Och nu ska allt det här packas ihop och skickas upp till Katja på Katscrap för att få följa med till Avestamässan i helgen. Själv sitter jag och hoppas på att få åka till Helsingborgsmässan, men med restan av familjen just nu däckad i värsta förkylningen så ser det inte så värst ljust ut... Håll tummarna för att de tillfrisknar och jag inte blir sjuk...

Tack för titten!

Kommentarer
Postat av: maxell

Aaah va mycket fint!

Hjärtalbumet är riktigt underbart.

Åsså... de där pappren verkar onekligen skojiga.

Men... kartan. Shit... det är en sådan jag borde försöka göra med min son som kom hem igår med sin egen skattkarta och som även ritade en till imorse.

Postat av: Ulla

Helläcker dörrskylt!!! Många smådetaljer man hittar ju mer man tittar. Och Hjärtalbumet var ju hur underbart som helst, måste testas..

2008-04-01 @ 14:02:31
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: Lilo

Så himla mycket snyggt!!! =) Skylten är tuff och ditt minialbum alldeles fööör gulligt!!! Du är så duktig tycker jag!

2008-04-01 @ 15:52:15
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Morfen

Oj oj oj så mycket fina saker du gör!! Sitter här och inspireras och njuter!!

2008-04-01 @ 17:46:57
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Carina W

Oj,vad mycket fint du har gjort.Alla hjärtanen var superb,passar en liten prinsessa.Vad fint du tecknar.Enastående bra.

2008-04-01 @ 17:58:14
URL: http://carinaw.bloggagratis.se
Postat av: Anne/anneh

Vilken cool dörrskylt och hjärtalbumet är ju helt bedårande! och dessa BG papprena älskar jag...

/Anne

2008-04-01 @ 18:20:09
Postat av: MissMian

Massor med fint här ju!

2008-04-01 @ 18:25:50
URL: http://www.missmian.blogspot.com
Postat av: Smarre

Gaah! Varje gång jag kommer hit så har du smashat på med nånting nytt och som vanligt helt fantastiskt!

2008-04-01 @ 19:19:55
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: Yngla

Vilken snygg dörrskylt! Kan tänka mig att sonen är en mycket lycklig ung man... Hjärtalbumet var oxå bara sååå sött!

2008-04-01 @ 20:06:04
URL: http://blogg.passagen.se/yngla
Postat av: Cath.

Ojojoj, jag bara gapar... är så himla imponerad, speciellt tilltalade hjärtalbumet mig, kanske mest för att min lilla tjej börjar bli stor och tuffa till sig... saknar den rosa epoken...
Och dina stämplar är så himla fina, var bara tvungen att beställa alla... dan efter att jag gett mig själv köpstopp... jaja, så är det!

2008-04-01 @ 21:36:35
URL: http://www.cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Kanonfint. Gillar minialbumet jättemycket. Det kommer jag "lifta". Tycker cykello´n är härlig. Du är verkligen duktig. Alltid inspirerande att kika in här.

2008-04-01 @ 21:38:36
URL: http://mariejeanette.blogg.se
Postat av: Ingela G

Åh du är helt otrolig! Hur snabbt scrappar du egentligen. Allt det här skulle ta mig flera veckor !
Skylten är jättehäftig enligt min son 7 år. Hjärtalbumet var ju lite finurligt. det skall provas. Albumet här nedan om våren var jättefint! Många godsaker här!
Hälsningar Ingela G

2008-04-01 @ 21:42:01
URL: http://pysseltorpet.blogg.se
Postat av: Mette

Vad bra att du är tillbaka så att jag kan få beundra dina underbara alster!
Allt är såå fint, men din layout Angel är bara helt underbar! Och för att inte tala om ditt minialbum! Det är såååååå fint!

Kram
Mette

2008-04-03 @ 19:49:06
Postat av: Jezzza

åh så mycket fin i din blogg gillar verkligen Albin skylten!Den är hel häftig !

2008-04-03 @ 21:02:29
URL: http://www.jezzzaskreativasida.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej,
du har en award att hämta hos mej :o)

Din blogg ger mej sååå mycket inspiration och lust att skapa!
KramKram Anna

2008-04-04 @ 22:29:17
URL: http://annascrapar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback