Tävlingsbidrag!!!!

Två uppdateringar på samma dag... inte ofta det händer :-)
Jag har gjort ett par bidrag till tävlingar nu i helgen. Jag får till ett sånt tävlingsstim ibland och skickar in massor, sen kan det gå månader till nästa gång. Nu var det längesen sist, om man bortser från Scrappiz CC (där jag för övrigt inte lyckades vinna nåt i en enda tävling, trots alla mina bidrag, men det är inte så konstigt, så många fina bidrag som kom in där).

Papp och Scrap har en tekniktävling hos sig, med kraven att det ska vara tema vår och att det ska finnas häftklammrar och akrylfärg på layouten. Jag har använt akrylfärg (dabbers) på grungeboardskylten där journalingen är, och bakom fotot och punchinellan. Häftklammer har jag använt både till att sätta fast spetsen, punchinellan och det blå-brunmönstrade pappret. Och temat vår - jo, det vet ju alla vilken konstig vår vi hade i år med snö och allt... Vi fick ingen vit jul, men en vit påsk blev det i alla fall*s* Fotot jag har tagit på Albin i snön borde vara med en grön gräsmatta översållad med violer och pyttor, men de syns inte, för de ligger under snön, stackarna... Idén till blomman med banden har jag hittat hos Janine/Aline, en fantastisk scrappare som jag beundrar mycket och finner mycket inspiration hos när det gäller "grabbiga" dekorationer.
image539


Så har Scrapperiet en jätteinspirerande skisstävling på G nu också som jag inte kunde låta bli att ge mig på...
Albin har vuxit enormt mycket nu ett tag. Alla hans byxor är helt plötsligt för korta, och det är inte utan att han klagar över ont i benen emellanåt också, så han har väl haft lite växtvärk kan tänka. Han har ändrat sig jättemycket i ansiktet också, tycker jag, och blivit jättestor helt plötsligt! Tänk, han är snart fem, min lille kille. Så i går utspelade sig följande samtal hemma hos oss (journaling på LOn):
-Hur i all världen blev du så stor? frågade jag dig. Du fyller ju snart fem! Hur gick det till?
-Jo, mamma, svarade du, ju mer kärlek man får, desto större blir man. Det är därför jag är så stor, för att ni älskar mig!
Gissa om mitt modershjärta smälte... och att det skulle bli en layout av det hela var ju givet! Klockan är en egenhändigt tillverkad overlay. Jag har klurat runt lite med en bild i PS och skrivit ut på OH. Jag blev inte speciellt nöjd med bokstäverna dock. Har använt filtthickers som jag tänkte "ljusa" upp lite med vit 3D-färg, men det var inte lätt att få jämnt. Nåja, nu sitter det där och det är inte så mycket att göra åt det.
image540
Tack för titten!

Kommentarer
Postat av: Jenny (e.j.m)

Vilka underbara lo's du har gjort.
Superläckra båda två!
Vilket arb. du har lagt ner och journalingen med din son är så himla fin.
Jag förstår att ditt hjärta smälte.
Barn har så kloka tankar=) Egentligen borde man gå omkring med en anteckningsbok jämnt så man kommer ihåg alla underbara tankar och ideer de har.

//Jenny

Postat av: Annyt

Grymma bägge två, håller tummarna för en vinst!
Gillar det galna o skitiga...som en blå tag bakom fotot...det slarvigt sydda pappret...
ÄLSKAR den egna overlayen...snyggt jobbat tjejjan!!

2008-04-12 @ 21:44:07
URL: http://annyt.blogg.se
Postat av: christine

mkt fina Los. jag förstår att du smälte när du hörde dom orden.Man vet då att man har gjort rätt nånstans. Kram .....tyrasmatte

2008-04-13 @ 11:14:29
URL: http://www.tyrasmatte.bloggagratis.se
Postat av: Kamilla

Så fina LO:s du har gjort,håller med e.j.m man borde skriva ned allt,roliga ord har jag skrivit ned..nånstans... men hela meningar sådär,det borde man ha kluddat ned,man minns ju inte annars...
Kram

2008-04-13 @ 12:36:16
URL: http://www.kamillasscrapping.blogspot.se
Postat av: Anne/anneh

Mållös igen!!!Du är ju så begåvad, Jeja!
Det är en sann glädje att titta in hos dig!
Tack att du inspirerar!!

/Anne

2008-04-13 @ 15:12:55
Postat av: cattis

Otroligt läckra layouts båda två!! Och stjärnboken var Jättefin!! =D

2008-04-14 @ 14:12:06
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: jakthustru

Stanna tiden är nog -helt ärligt -den allra finaste layout jag någonsin sett!!! HELT underbar!!!

2008-04-18 @ 09:34:30
URL: http://jaktis.blogg.se
Postat av: Jakobklara

Good people of togo i was here ok.

2008-12-04 @ 08:37:25
URL: http://jakobklara.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback