Scraplov?

Nej, knappast, städlov, skulle jag nog hellre kalla det, eller sjuka-barn-lov kanske. Agnes har feber och Albin är lite hängig idag, så han kanske åker dit också. Själv städar jag bort vitt damm här i huset. Vi började riva en vägg i barnens rum i helgen, väggen mot kattvinden där Albin ska ha sin sovalkov, och den var isolerad med kutterspån uppblandat med krita eller nåt i den stilen... Tänk att sånt kan ta sig in precis överallt. Helgen tillbringade jag med att sy nya gardiner till köket, så då blev det inte mycket pysslat heller.

Några kort har jag hunnit med i alla fall, igår, när jag var i "kyrkansbarntimmarhuset", som Albin kallar det, och pysslade med gänget. Jag plockade fram ett gäng gamla Lily Kate-papper. De är helt underbart vår-härliga, och eftersom det faktiskt är vår här i Blekinge (jodå, krokusarna har slagit ut, och gräsmattan har börjat prydas så smått av tusenskönor) så fick det bli lite våriga kort med hÄnglar på.

FavorithÄngeln kommer först. Jag bytte till mig en Notch & Die Tool av Kristin mot några magnolior jag tröttnat på, och jag har använt den till att göra skåror i cirkeln för att trä igenom textremsan. Har en känsla av att den kommer att bli mycket användbar...
image429

Är inte det här vårigt så säg?
image430

Och så det söta lilla paret (som jag har totalglömt att använda innan) Även här har min nya grunka kommit till användning (åh vad jag älskar alla mina prylar, ännu fler "onödiga" sådana är på ingång nu).
image431

Och sötaste killen:
image432
Inser nu att det var över en vecka sen jag uppdaterade... Oj då... Jag har lite halvfärdigt här som ligger som ska bli klart snart, hade jag tänkt, bl.a en liten alterpryl där jag använder några av de nya "lyckliga dagar"-stämplarna jag designat åt
Katscrap (dop, konfirmation, student och bröllop), så är ni nyfikna på dem är det bara att kika in här någon av de närmaste dagarna för en sneak peak ;-)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Finfina kort, kul m mkt nya papper och fint färglagda.Finfint m
texterna också, skriver du ut dem på datorn?

Postat av: SannaF

Å vilka fina kort!!! låter härligt med vår! Trist att barnen är sjuka!
Kram

2008-02-20 @ 20:01:14
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Jenny (e.j.m)

Vilka fina våriga kort!
Vad fint det blev med texten som löper igenom cirkeln!
Vad härligt måste vara att ana våren nere i Blekinge.
Här uppe i Stockholm finns det ingen snö, men allt är grått och inga vårblommor har dykt upp.

Blir nyfiken på dina nya stämplar...återkommer för en titt.

Tack för titten!
//Jenny

2008-02-20 @ 21:29:45
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Sissi

Vilka fina kort! De här inspirerar mig verkligen =)
kram

2008-02-20 @ 22:45:23
URL: http://scrapbox.blogg.se
Postat av: Maritha / Dilorf

Nya grunkor är ju aldrig fel!
Jag hoppas att barnen mår bättre snart och att du får tid till att scrappa.. Men renovering är ju ett pyssel i sig..

2008-02-21 @ 15:24:58
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: TinaStina

Jättesöta kort! Underbart vårliga. Remsan med "hjärtliga gratulationer" på, var har du köpt den? Eller har du gjort dem själv?

2008-02-24 @ 11:40:51
URL: http://tinastina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback