Hemma hos en altergalning: del 2

Ja, första delen var ju om hur en altergalning som jag firar jul. Idag tänkte jag att jag skulle visa hur jag använder mina altrade alster i hallen. Vi målade om där för ett par år sedan, och fortfarande har jag inte riktigt bestämt mig för hur det ska inredas, så det är fortfarande lite kalt. Plus att den delen som är ovanför trappan kommer att "förstöras" av ännu ett dörrhål, så den delen får vänta tills det är klart i alla fall. Men lite har jag pyntat i alla fall....

Vårt gamla nyckelskåp har fått sig en liten uppfräschning. Jag har scrappat till en liten ny "tavla" till framsidan och satt dit. Jag har tagit lite olika chipboardbokstäver, stansat ut ett par själv med buggen, målat alla röda och täckt med ett lager 3D-lack.
image363

Vårt hus är byggt 1950, med originalinnerdörrarna kvar (bruna, slitna och ganska fula...) och av någon anledning är alla dörrfoder jättebreda och sticker ut en bra bit på ena sidan. Det gör att det bildas en liten hylla över dörren, och på den hyllan över dörren till vardagsrummet har jag satt stora scrappade bokstäver. Idén till det fick jag från Scrapbook Inspirations någon gång i höstas, där en av deras designers visade upp hur hon hade gjort hemma hos sig. Bokstäverna är enklast möjliga, utskrivna från datorn, utskurna i chipboard och klädda med mönstrat papper. Jag har målat kanterna lite slarvigt med akrylfärg för att få dem att se lite slitna ut.
image364

Uppe i trappen sitter en tavellist utmed hela väggen där vi har fotografier och sånt. På senare tid har där hamnat lite scrappade alster också, mest i väntan på att barnens rum ska bli klara så att jag kan sätta in en del där. Här står bland annat barnens clearalbum och Agnes A-tittskåp.
image365

Och så en bit högre upp står mitt lilla röda hus jag scrappade i somras:
image366

Jag har funderat mycket på vad man ska göra av allt man altrar... En del passar ju in här hemma, men annat funkar inte alls! En del ger jag bort, och en del åker in i garderoben i brist på annat. Vad gör ni av era altrade prylar? Eller altrar ni bara saker som fyller någon form av funktion, till presenter och sånt? Jag altrar i flera fall enbart för att jag tycker det är kul; jag får en idé som jag bara måste se om det går att göra något av i verkligheten. Eller så ser jag något i en blogg eller ett galleri som jag tänker att jag bara måste prova på, och gärna försöka ta ett steg längre också. Så det blir en hel del "onödiga" projekt. Gitarren t.ex, som jag altrade till Scrappiz vår- och sommartävling, det är en sån sak som har åkt in i garderoben. Som tur är hade jag kvar originalkartongen till den, så att den ligger helt skyddad. Jag ska försöka hänga den som prydnad i Albins rum sen när det blir klart, men det ger sig om den får plats...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Kada

Milda makter, du är ju helt fantatisk på att komma på idéer!!! Nyckelskåpet är hur fint som helst!

Jag har inga altrade saker jag inte använder eller gett bort - men så har jag ju heller inte producerat så mycket... *ler*
KRAM!

Postat av: Maritha / Dilorf

Jag har uppenbarligen altrat ganska mycket genom åren. :D Det har jag inte ens tänkt på.. :D

Snyggt blev nyckelskåpet och de där "Home" tänker jag sno, sen om hundra år när hallen blir kvar, eller till Barnens rum kanske?
Gillar det skarpt!

2008-01-06 @ 16:17:58
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: moma

Ååå så fina! Jag gillar ditt nyckelskåp!

2008-01-06 @ 16:50:07
URL: http://monma.blogspot.com
Postat av: Tina

Snygga grejer!
Speciellt nyckelskåpet!

2008-01-06 @ 17:03:28
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Kamilla

Så snygga grejor du altrar =)
Gissa vem som rusade hals över huvud till Katscrap...*visslar oskyldigt* Dina stämplar är underbara!!

2008-01-06 @ 19:11:19
URL: http://www.kamillasscrapping.blogspot.se
Postat av: Pysselgumman

ÅH, så roligt att få se. Tjusigt nyckelskåp!

2008-01-06 @ 23:36:49
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: Maria S

Wow vad mycket snyggt!!! Jag är djupt imponerad och mycket inspirerad!!! Ditt scraprum ser helt underbart ut!! Smarta förvaringar!!!

2008-01-07 @ 00:44:30
Postat av: Smarre

Du är så ruskigt kreativ! :-)

2008-01-07 @ 10:02:06
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: Annyt

Precis min tanke...var gör man av allt?
Nu altrar du ju nåt fantastiskt kreativa o fina saker o de du visar upp
blir jag grön av avund på men jag själv skulle nog inte orka faktiskt...har nog inte tålamodet till allt pilleri...tror jag.
Stor Kram i Alterparadiset!!

2008-01-07 @ 17:45:39
URL: http://annyt.blogg.se
Postat av: SannaF

Nyckelskåpet är super fint!!
Jag har altrat en stjärna
som jag ska hänga i mitt scraprum när det är färdigt!

2008-01-08 @ 08:21:14
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Syedhelena

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2008-12-12 @ 10:42:03
URL: http://www.enequist.dk/syedhelena
Postat av: Miao

Jag undrar hur du gjort dina fina hus. Minstingen önskar sig både dem och din toarullesvamp:) Kram Mia

2010-12-21 @ 18:39:37
URL: http://www.mia-miao.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback