Fler CC-bidrag

Efter den här helgen har jag helt och hållet tömt slut på mitt inspirationsförråd, känns det som. Idag är jag inte alls sugen på att scrappa! Inte det minsta!

Jag hann med totalt 13 bidrag till cybercroppen, plus ett par uppdrag, så jag är helnöjd.

Utmaningen att scrappa i ett nytt format. Jag har redan provat alla vanliga format - 12X12, 8X8, letter och 6X12, både stående och liggande, så jag fick gå på de riktigt små formaten. Den är layouten är i CD-folderformat, och kanske så småningom kommer att finnas med i nåt projekt om favoritmusik eller något i den stilen.
image496

Bind-it-all-utmaningen var jag ju bara tvungen att vara med i. Jag gjorde en kalender, som går att vika upp och ställa på ett bord. Har inte bestämt mig ännu för om jag ska ha den i pysselrummet (gömd nånstans under högar av papper och scrapprylar) eller på jobbet (gömd nånstans under högar av prov och uppsatser). Lika illa vilket som egentligen...
image497

Detalj av framsidan. Kolla in punchinellan, den är helt underbar! Siffrorna är grungeboard, som först jag målat med akrylfärg, sedan fyllt i swirlarna med vit penna, lite röd stickles och 3D-lack på toppen.
image498

Så här der den ut helt utvecklad. och ja, jag gjorde blad för januari och februari fastän de månaderna är över... Allt för konstens skull.
image499

Så viker man bak, fäster ihop med knapp och resårögla, och så kan den stå på bordet.
image500

Och så gav jag mig på några av kortutmaningarna också. Här är den där man skulle embossa. Jag har torrembossat fingarna och bakgrunden med buggen, och värmeembossat hela hjärtat, samt upphöjningarna på det torrembossade svarta. Det blev riktigt läckert! Kanske det kan tänkas komme en revival för min embossingfön som i stort sett har legat onavänd sedan jag köpte den... Men jag gjorde en tabbe först... Nån som testat att varmembossa grungeboard? Rekommenderas inte... den började koka. Det blev små äckliga grå bubblor som slog igenom pulvret.
image501

Så den guuula utmaningen, vilken var jättejättesvår. Jag gillar inte gult så värst mycket, och jag äger knappt nåt gult scrapmaterial! Men jag rotade runt lite här, och till slut fick jag ihop de här sakerna:
image502

25% stämplat. Jag maskade ihop mina piratstämplar för att få till så stort stämpelmotiv. Det här kortet fick pappa igår på sin födelsedag lite sådär i efterhand, men Albin var lite förtretad över det, eftersom han själv ville ha det i sitt piratrum, så jag fick ju lova att göra ett till sånt motiv till honom. Jag har målat med distresser och akvareller.
image503

Kort utan stämplar. Jag hängde nog på lite väl mycket dekos här, för det blev ovanligt fult i scanningen. Annars gillar jag kombinationen grön/rosa jättemycket.
image504

Kort/alter tyg. Jag hade jättemånga idéer om denna, men alla föll pladask av en eller annan anledning, så det fick bli enklast möjliga - ett kort med Love Elsie-tygpapper på. Och Punchinella, naturligtvis... Det syns lite dåligt på bilden, men jag har i alla fall altrat till knappnålen litegrann *s*. Jag har doppat den i akrylfärg, låtit torka ordentligt, sen på med stickles och till sist 3D-lack runtom.
image505

Ett bidrag till hann jag med, men det kommer så småningom,

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Oj oj vad du hunnit med, men fint blev det. Gillar kalendern. Den blev ju kanonfin. Vilka fina stämplar. Du är verkligen duktig :) Vila upp dig så ser jag fram emot mera av dina alster sedan.

Postat av: Mette

Ahhhhh så mycket fint du har gjort!
Du är ju bara så himla duktig!

Kram
Mette

2008-03-25 @ 09:12:21
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: carina

Men jösses kvinna vad du varit produktiv!!! jag tyckte jag hunnit med mycket med 8 bidrag men du är snäppet värre=)
Underbara alster som vanligt!!
Kram

2008-03-25 @ 10:03:52
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Åh Jeja vilka underbara bidrag du har knåpat ihop =)
Jag förstår att scrapsuget är obefintligt idag ;)
Jag kan inte säga att jag gillade nån bättre än den andra,alla var lika underbara!!
Du är så duktig!! *Tumme upp*

2008-03-25 @ 10:03:57
URL: http://www.kamillasscrapping.blogspot.se
Postat av: Annyt

Haha...ingen scraplust?
Galet produktiva människa!!
Älskar punchinellan, vad gjorde scrapparen innan den?
Älskar ditt gula kort...jag brukar inte heller gilla gult..vad är det för mall du använt till den svarta ramen? Har sett den formen här innan men inte tagit mig tiden att fråga.
Säg nu inte att jag måste köpa mig ett Journalinghäfte från MM för att få tag i den, jag har ju en Sill som vill jobba!
Såg att du antecknat mässan i den justa kalendern...ska du månne dit oxå?

2008-03-25 @ 11:09:17
URL: http://annyt.blogg.se
Postat av: Ulla

Herre Gud, vad du har jobbat. SÅ MYCKET SNYGGT. Och tyvärr som du skrev så får du väl jobba hårt idag också med andra grejer, men det får man ta.

2008-03-25 @ 12:14:13
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: SannaF

WOW så mycket fint du har hunnit göra !!! Helt otroligt vad du e kreativ!
KRAM från Sanna

2008-03-25 @ 17:20:44
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Jenny (e.j.m)

Vilka fina alster du har hunnit med!
Superfina kort!
Är det ett knäckpapper under blomman på det gula kortet? Läckert!
Din almanacka blev jätte fin!
Blir sugen på att försöka mig på att använda min BIA lite mer=D

//Jenny

2008-03-25 @ 19:21:53
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: jeanette

Brukar vara här inne och smyga lite....
Tycker du är en helt fantastisk scrappare och kortmakare!!!
Hit återkommer jag allt som oftast!

2008-03-25 @ 20:23:37
URL: http://www.jeanetteatterlof.blogspot.com
Postat av: yoli

Vilka underbara alster du skapat på det sista... blir alldeles glad när jag ser dem...

kram

2008-03-25 @ 23:43:52
URL: http://www.yolis.blogg.se
Postat av: Cissi

Himmel o pannkaka... helt underbara alster!=D Måste sätta mig en stund till senare i kväll och njuta av allt fint!

2008-04-01 @ 18:20:15
URL: http://cissiscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback