Inspirationshusets nya stämplar

Jag fick hem ett gäng stämplar från Inspirationshuset för ett tag sedan som jag har gjort lite kort med. Jag tycker stämplarna de har där är så härligt roligt lekfulla, och jag, som inte haft något flyt i kortmakeriet alls på månader blev tokinspirerad.

Återigen har scannern ställt till det, och vissa av korten är suddiga som tusan...

Här har jag gjort ett slott i PP-teknik, lite gammaldags, romantiskt stuk sådär. Och IRL så skär sig inte den rosa kortstommen med rospappret, utan det passar ihop... Dessutom är alla delar till slottet och tornen i samma färg, och inte som det ser ut här att tornen är mörkare än resten. Prinsessan med grodan och textstämpeln är från Inspirationshuset. Blev så full i skratt när jag stämplade upp grodan första gången. Den är bara så söt!
image480

Prinsessan och Grodan fick hänga med på ett kort till, tillsammans med Kalasstämpeln, som kommer att komma väl till pass när Albin ska ha kalas här i maj :-)
image482

Prinsessan har naturligtvis en prinskompis också, och han fick sätta sig på ett färgglatt babykort tillsammans med textstämpeln i cirkeln och de söta små babyfötterna som tassar över kortet.
image483

En groda till följde med. Den fick hamna på det här studentkortet. Textbakgrunden har jag gjort själv i Word.
image484

Och den här coola haren, han får ge sig ut på luffen, han. Här har jag återigen använt en av Carolinas fina biljetter, som är i alldeles perfekt storlek. Älskar dem!
image485

Och så blev det ett kramkort med den här härliga röran av hjärtan. Jag har klippt ut alla hjärtana och satt dem på 3D-kuddar. Det blev en ganska häftig effekt, men det syns naturligtvis bättre i verkligheten.
image486

Det var allt för idag :-) Nu ska jag scrappa klart en layout som jag fick inspiration till från ett kort min duktige son gjorde på träffen i lördags.

Tjingeling på er, alla glada bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: FruGrip

Hur underbart fina kort som helst!!
Tackar för inspirationen!!
Kram Cissi

Postat av: Dilorf

Så många härliga kort du gjort! Jag har själv inte "vågat" ge mig på PP, men det kanske är dags snart?


Tack för att du finns!

2008-03-17 @ 23:16:11
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: Jenny (e.j.m)

Vilka härliga kort du har gjort och vad många du har hunnit med!
Kortet med slottet är ju helt bedårande och jag håller med dig grodan var ju för söööt!

//Jenny

2008-03-18 @ 07:57:38
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Doggiedash

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2010-02-04 @ 08:28:11
URL: http://doggiedash.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback