Min födelsedagskalender

Allt om scrap utmanar Lisbet att göra en födelsedagskalender. Jag har valt att göra min i bokform, och använt mig av min Bind-it-all med tillhörande Chipboard covers och inner pages i 6X6". Och naturligtvis är jag igång med mitt Basic Grey igen... Kan liksom inte bara släppa taget om Sultry, trots att jag inte tyckte att den var så himla snygg i början... Men jag gillar verkligen kombinationen mörkbrunt, rosa och lime, och jag blir bara mer och mer glad i just Sultry.

Så här ser den ut utanpå. Jag har valt att inte dekorera själva pärmen så mycket (för omväxlings skull), utan samlat alla dekorationerna på spiralen. Både blomman och resten sitter fast i en metallring som löper lätt på spiralen så att det inte hänger upp sig när man öppnar boken, som det lätt hade gjort om jag hade satt det direkt på spiralen.
image572

Boken har ett uppslag för varje månad, och jag har satt i små flärpar med foton på de närmaste familjemedlemmarna som fyller år den månaden. Just i maj har vi många, både i familjen och den närmsta bekantskapskretsen som fyller, så då är det lite knökat... Här är Albin, Agnes, Farmor och kusin Lovisa (som skymtar bakom Agnes på cykel)
image573

I september fyller jag och Emma (som fick ha Albin med sig på sin bild, för jag tycker så mycket om just det fotot av dem)
image574

Och där är minst en flärp på nästan varje uppslag, och det går att försiktigt bända upp spiralen och sätta dit fler längre fram, för det är en del folk till som skulle dit men som jag inte har några riktigt bra foton på.

Jag har funderat ganska länge på att göra en sån här kalender, för jag är hopplös på att komma ihåg när folk fyller år, och nu passade det ju perfekt att äntligen göra slag i saken, tack vare Lisbet :-)

Kommentarer
Postat av: gabbi

ha en underbar lördag =)

Postat av: jenny/e.j.m

vilken underbar almanacka för födelsedagar och vad fint det blev med alla foton i.
Superhärlig=)

//Jenny

2008-05-10 @ 22:44:08
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Emso

Men vilken fin!! Har länge tänkt göra någonting liknande för att hålla reda på alla födelsedagar verkar vara en omöjlighet för mig.. tack för inspirationen!!

2008-05-10 @ 23:50:45
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Pernilla TJ

Vilken fin almnacka! Tack för inspirationen.
Vad roligt att du är med på Magdas scrapfeber!
Pernilla TJ

2008-05-11 @ 07:11:32
URL: http://thorold.blogg.se
Postat av: Annyt

Attans vilken snygg almanacka...o vilken superidé,
den tror jag allt att jag lägger i "att göra" högen!!
Stor Kram vännen o tack för inspirationen.

2008-05-11 @ 19:18:52
URL: http://annyt.blogg,se
Postat av: Nicolaygry

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2010-05-06 @ 07:57:39
URL: http://nicolaygry.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback